اخبارجهانجهان اسلام

جاسوسی دولت مرکزی چین از مسلمانان اویغور برای جلوگیری از روزه گرفتن آنها

منابع محلی در مناطق مسلمان نشین در غرب سرزمین پهناور چین، از جاسوسی دولت مرکزی این کشور علیه مسلمانان اویغور، با هدف جلوگیری از روزه گرفتن آنها خبر دادند.

گفته می شود دولت مرکزی چین، برای این جاسوسی، از افراد محلی استفاده می کند و با تهدید آنان یا خرید آنها، علیه اویغورها جاسوسی می کند تا بتواند بفهمد چه کسی روزه گرفته تا وی را مجازات کند.

بر اساس قانون تصویب شده توسط دولت مرکزی چین در سال ۲۰۱۷ میلادی، روزه گرفتن ممنوع و اقدامی غیر قانونی به شمار می رود زیرا از نگاه دولت چین، روزه گرفتن باعث ضعیف شدن فرد یا افراد روزه دار می شود و بر روی کار کردن آنها تاثیر منفی می گذارد.

البته قانونی بودن ممنوعیت روزه گرفتن، در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی تا حدی کاهش یافت و به افراد بالای ۶۵ سال اجازه داده شد که روزه بگیرند اما گویا امسال باز هم دولت چین، موضوع روزه گرفتن را تشدید کرده و قصد دارد به هیچ کس اجازه روزه گرفتن را ندهد.

گفتنی است، دولت مرکزی چین، در این طرح خود، افرادی که برایش جاسوسی می کنند را “گوش” می نامد.

طبق اخبار منتشر شده، در هفته اول ماه مبارک رمضان، چین دست کم ۵۶ مسلمان اویغور که در گذشته بازداشت شده بودند را احضار کرد تا مجددا از آنها بازجویی کند.

بعد از انجام بازجویی، اعلام شد که ۵۴ نفر از این ۵۶ نفر، قانون روزه گرفتن را نقض کرده اند اما مقام های پلیس حاضر به ارائه توضیحات بیشتری در این باره نشدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا