اخبارجهانعربستان سعودییمن

مذاکرات یمنی ها و عربستانی ها برای پایان دادن به جنگ یمن

شنیده شده که حکومت سعودی قصد دارد با نمایندگان حوثی‌های یمن بر سر پایان دادن به درگیری‌ها و برقراری یک آتش‌بس دائمی مذاکره کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو دیپلمات، از آغاز مذاکرات یمنی ها و عربستانی ها برای پایان دادن به جنگ خبر داد.

بنا بر اعلام این دو دیپلمات، این مذاکرات با میانجی‌ گری عمان برگزار خواهد شد و به همین دلیل نمایندگانی از عربستان و عمان به صنعا، پایتخت یمن سفر کرده اند.

آتش‌بس دائمی در یمن، نقطه عطفی در تامین ثبات خاورمیانه خواهد بود و به همین دلیل، به موازات سفر مقام های سعودی به یمن، سازمان ملل نیز تلاش‌ های لازم را برای برقراری صلح در این کشور انجام می‌دهد.

سازمان ملل امیدوار است با توافق بر سر یک آتش‌بس دائمی، یک روند سیاسی مسالمت‌آمیز برای تشکیل دولتی واحد در این کشور به اجرا گذاشته شود.

به گفته این منابع، طرفین امیدوارند بتوانند به توافقی دست یافته و خبر آن را قبل از ۲۰ آوریل یعنی روز عید فطر مسلمانان اعلام کنند.

در همین حال شنیده شده حکومت سعودی تلاش کرد با هدف پیشبرد مثبت مذاکرات، ۱۳ زندانی وابسته به جنبش حوثی را آزاد کند. این افراد به صنعا رسیدند.

گفتنی است، جنگ سعودی علیه یمن تا کنون ده‌ها هزار کشته برجای گذاشته و ۸۰ % از جمعیت یمن را به کمک‌های بشردوستانه وابسته کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا