اخبارجهانجهان اسلامعراق

برگزاری اولین کنفرانس علمی درباره زندگی امیرالمومنین علی علیه السلام در شهر مقدس کربلا

اولین کنفرانس علمی درباره زندگی مولای متقیان، حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در سالن اجلاس استانداری کربلای معلی با همکاری دانشکده علوم انشانیِ دانشگاه شهر مقدس کربلا برگزار شد.

این کنفرانس شب گذشته، شنبه، با حضور ده ها شخصیت رسمی، نخبگان، استاتید دانشگاه، چهره های برجسته علمی، دینی و تاریخی، با شعار “امام علی علیه السلام، مشکات حکومت و حِکمت” برگزار گردید.

در حاشیه این مراسم پرفسور باسم السعیدی، رئیس دانشگاه کربلا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه، گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس آشنا شدن با اهمیت شخصیت امام علی علیه السلام و آشنایی بیشتر با نقش آن حضرت با بحران ها و مشکلات امت اسلامی در دوران ایشان است.

وی در ادامه افزود: در این کنفرانس ۱۱ پژوهشگر مقالاتی علمی ارائه داده و به بیان نقش رهبری حضرت علی علیه السلام در ایجاد اصول و ارزش های اسلامی پس از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله، پرداختند.

رئیس دانشگاه کربلا همچنین گفت: در مجموع، همه مقاله های ارائه شده را می توان در چهار محور یا موضوع گنجاند. پژوهش های دینی و عقیدتی، پژوهش های زبانی و ادبی و بلاغی، پژوهش های تاریخی و تمدنی و جغرافیایی، و در نهایت پژوهش های تربیتی و اجتماعی.

از سوی دیگر دکتر حسن حبیب الکریطی، رییس دانشگده علوم انسانی دانشگاه کربلا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه گفت: برگزاری این کنفرانس در چنین زمانی، بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره آن مولی به ویژه در ایام شهادتشان، تاکید می کند.

وی افزود: امام علی علیه السلام کوهی از ارزش و اخلاق اسلامی بودند و برای اجرای عدل و نشر ارزش های حق در بین امت اسلامی، مشکلات زیادی را به تن خریدند و سختی های بسیاری را تحمل کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا