اخبارجهانجهان اسلام

آمادگی برای بزرگداشت روز جهانی یاری امامین عسکریین علیهما السلام در شهر مقدس سامرا

موکب الولاء والفداء والفتح، وابسته به مرکز روابط عمومی دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله در شهر مقدس کربلا، برای بزرگداشت «روز جهانی یاری امامین عسکریین علیهما السلام» در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان آماده می شود.

این موکب، هر ساله در چنین روزی هزاران نفر از مردم مؤمن عراق را به شهر مقدس سامرا منتقل می کند تا این روز را در کنار مرقد مطهر امامین عسکریین علیهما السلام گرامی بدارند.

طبق اعلام مرکز روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، در سال جاری نیز بیش از ۱۴ هزار زائر توسط موکب الولاء والفداء والفتح به شهر مقدس سامرا اعزام خواهند شد.

کاروان زیارتی الولاء والفداء والفتح چندین سال است که در عمل به توصیه ها و رهنمودهای آیت الله العظمی شیرازی مبنی بر تکریم روز جهانی یاری امامین عسکریین علیهما السلام، بزرگ ترین کاروان زیارتی امامین عسکریین علیهما السلام را در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان سازماندهی می کند.

برنامه زیارت مرقد مطهر امامین عسکریین علیهما السلام در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان بیش از ۵۰ سال است که به توصیه مرجع راحل، آیت الله العظمی سید محمد شیرازی قدس سره در میان مردم شریف عراق رایج شده و کاروان الولاء والفداء والفتح نیز طی چند سال گذشته نقش مهمی در برگزاری با شکوه تر آن داشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا