آمریکااخبارجهان

انتقاد عفو بین‌الملل از برخورد دوگانه غرب در قبال نقض حقوق بشر در جهان

عفو بین‌الملل در یک جمع بندی سالانه اعلام کرد که واکنش کشورهای غربی در خصوص حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته، نشان ‌دهنده «استانداردهای دوگانه» این کشورها در قبال نقض حقوق بشر در سراسر جهان است.

عفو بین‌الملل در گزارش سالانه جهانی سال ۲۰۲۲ به سکوت غرب در قبال سرکوب‌ها در عربستان سعودی و مصر پرداخته و از انفعال در برابر رفتار «نژادپرستانه» اسرائیل با فلسطینی‌ها انتقاد کرده است.

دبیرکل عفو بین‌الملل هنگام ارائه گزارش جهانی این گروه در پاریس، گفت واکنش‌ کشورهای غربی در برابر بسیاری از نقض‌های دیگر منشور سازمان ملل خیلی بی تفاوت بوده است.

عفو بین‌الملل گفته اگرچه کشورهای اروپایی از پناهندگان اوکراینی استقبال کردند، اما آنها چنان گشودگی‌ را با افرادی که از جنگ سوریه و بحران افغانستان و لیبی فرار می‌کنند، نشان ندادند.

عفو بین‌الملل همچنین بر شکست نهادهای جهانی در «پاسخ کافی به درگیری‌هایی که به کشته‌ شدن هزاران نفر از جمله در اتیوپی، میانمار و یمن انجامید» تاکید کرد.

این نهاد جهانی گفته جنگ در اوکراین منابع و توجهات را از بحران آب‌وهوایی، دیگر درگیری‌های طولانی‌مدت و رنج‌های انسانی در سراسر جهان منحرف کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا