اخبارجهانجهان اسلام

مقام های چین بر مسلمانان روزه‌ دار محدودیت اعمال می کنند

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه ها، در حالی که مسلمانان جهان این روزها روزه می گیرند، مسلمانان چین با ممنوعیت روزه داری روبرو هستند.

رسانه ها به نقل از مقام های محلی و گروه های حقوق بشری فاش کردند که به اویغورها در شمال غرب منطقه مسلمان نشین “سین کیانگ” دستور داده شده که باید فرزندان خود را از روزه گرفتن منع کنند.

بر اساس دستورالعملی از پکن، به منظور جلوگیری از «تأثیرات منفی مذهب بر اذهان کودکان»، فقط سالمندان و بزرگسالانی که فرزند مدرسه رو ندارند، مجاز به روزه گرفتن هستند.

دولت مرکزی چین، همچنین روزه گرفتن دانش‌ آموزان، آموزگاران، و کارمندان دولت را ممنوع کرده اند.

مدیران محلی و پلیس گفتند، برخی از کمیته های محلی اطلاعیه‌هایی دریافت کرده اند مبنی بر این که فقط ۱۰ تا ۵۰ مسلمان مجازند در ماه رمضان روزه بگیرند. کسانی که روزه می گیرند نیز باید نزد مراجع قانونی ثبت نام کنند.

این گزارش‌ها با انتقاد گروه های حقوق بشری مواجه شده و اعلام کرده اند: مشاهده اطلاعیه‌های چین مبنی بر اینکه تنها افراد خاصی می توانند روزه بگیرند، رقت‌‌آور و غم‌انگیز است.

سازمان ها، نهادها و موسسه های بین المللی و نیز سازمان ملل متحد تاکنون بارها و بارها نسبت به اعمال فشار از سوی دولت مرکزی چین علیه مسلمانان اویغور، انتقاد کرده اند اما دولت چین همواره این موضوع را رد کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا