اخبارجهانجهان اسلام

الخلیج آنلاین: عربستان پخش سریال بحث برانگیز معاویه را متوقف کرد

ساخت سریال فتنه انگیز “معاویه” توسط شبکه ماهواره ای MBC وابسته به عربستان سعودی، یکی از جنجال برانگیزترین موضوعات چند ماه اخیر در جهان اسلام بوده است.

حالا اما شنیده شده که آل سعود از تصمیم خود برای پخش سریال معاویه، عقب نشینی کرده و به نظر می رسد تلاش های مختلف شیعیان از جمله شبکه ماهواره ای الشعائر برای ساخت فیلم “ابو لولو” و بیانیه گروهی از شیوخ عشایر عراق علیه سریال “معاویه”، از دلایل تصمیم سعودی ها بر عدم پخش این سریال بوده است.

اپلیکیشن شاهد وابسته به شرکت رسانه MBC عربستان اعلام کرد که سریال «معاویه» خارج از برنامه پخش این شبکه در ماه رمضان است و «در ماه رمضان پخش نخواهد شد.»

وب سایت الخلیج آنلاین نوشت: پاسخ این پلتفرم پس از طرح سوالی از سوی یکی از کاربران درباره سرنوشت این سریال که در هفته های گذشته بحث ها و جنجال های زیادی ایجاد کرده بود، صورت گرفت.

گروه رسانه ای MBC عربستان در سوم ماه مارس جاری اخبار متداول درباره توقف پخش سریال معاویه را تکذیب کرده بود.

۲۵ فوریه گذشته سازمان رسانه و ارتباطات رسمی عراق، ممنوعیت پخش دو سریال معاویه و ابولؤلؤاز دو کانال MBC و الشعائر را اعلام کرد.

لازم به ذکر است، شبکه ماهواره ای “الشعائر” حدود یک ماه پیش از عزم خود برای ساخت فیلم سینمایی “ابو لولو” خبر داد. این موضوع سر و صدای بسیاری ایجاد کرد و موجب غافلگیری اهل تسنن جهان شد و خشم آنان علیه شبکه MBC را برانگیخت.

از سوی دیگر گروهی از شیوخ عشایر عراقی و چهره های سرشناس شهر مقدس کربلا حدود دو هفته پیش با صدور بیانیه ای رسمی، ساخت سریال معاویه را به شدت محکوم کرده و خواستار عدم پخش آن شدند و چنین اقدامی را توهین آشکار به احساسات میلیون ها مسلمان دانسته که موجب فتنه انگیزی و طایفه ای می شود.

گفتنی است، اقدام به موقع شبکه الشعائر در اعلام خبر ساخت فیلم “ابو لولو” و انتشار بیانیه شیوخ عشایر عراقی، نقش و تاثیر بسزایی در تصمیم عربستان برای توقف پخش سریال معاویه داشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا