اخبارجهان

گرانی مواد غذایی مسلمانان در ماه مبارک رمضان

شبکه الجزیره قطر در بخش انگلیسی زبان خود گزارشی منتشر کرد و به موضوع گرانی مواد غذایی مسلمانان در ماه مبارک رمضان پرداخت.

در این گزارش که توسط “فیدیریکا مارسی” تهیه شده آمده: مسلمانان سراسر جهان با گرانی مواد غذایی در ماه مبارک رمضان دست و پنجه نرم می کنند.

این گزارش افزود: جنگ روسیه و اوکراین و نیز انتشار بیمارى کووید ۱۹ که چند سال همه ى جهانیان را به خود درگیر کرده بود، علت و عامل اصلی این وضعیت است و موجب افزایش بیکاری در جهان و بالا رفتن قیمت ها به ویژه قیمت مواد غذایی و افزایش تورم شده است.

گزارش بخش انگلیسی شبکه الجزیره همچنین افزود: بیشتر مسلمانان جهان در خارومیانه، آسیای مرکزی و آفریقا زندگی می کنند.
سفره مسلمانان کوچکتر شده و ماه رمضان سخت تری نسبت به سال های قبل دارند.

خرید گوشت برای بسیاری از خانواده ها غیر ممکن شده و برخی مسلمانان با باقی مانده ى غذاهای روزهای قبل خود، افطار می کنند. برخی مسلمانان هم با باقی مانده غذاهای دیگر خانواده ها، خود را سیر می کنند. بسیاری از خانواده ها از خرید لباس های جدید برای خود و خانواده هایشان برای ایام عید فطر ناتوان هستند.

این گزارش افزود: بر اساس آمار رسمی اعلام شده توسط سازمان جهانی غذا در سال ۲۰۲۲ میلادی در ۷۹ کشور جهان، ۳۴۹ میلیون نفر از بحران غذایی رنج می بردند. این آمار در سال ۲۰۲۳ نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا