اخبارجهانجهان اسلام

درخواست شیوخ عشایر شهر مقدس کربلا برای عدم پخش سریال معاویه

جمعی از شیوخ عشایر و چهره های سرشناس شهر مقدس کربلا با صدور بیانیه ای رسمی، خواستار عدم پخش سریال معاویه از سوی شبکه ماهواره ای سعودی MBC شدند.

در این بیانیه که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، این شیوخ عشایر ضمن محکوم کردن ساخت سریال معاویه و تلاش برای پخش آن در ماه مبارک رمضان، این اقدام را توهین آشکار به احساسات میلیون ها مسلمان دانسته و چنین اقدامی را فتنه انگیز و طایفه ای معرفی کردند.

این شیوخ عشایر شهر مقدس کربلا، به همین مناسبت با حضور در دیوانیه فرهنگی شهر مقدس کربلا، تجمعی اعتراض آمیز برگزار کرده و بیانیه خود را در این تجمع صادر کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: اصرار شبکه سعودی MBC برای پخش این سریال یک بار دیگر فتنه انگیزی و تلاش برای کشتار و جنگ طایفه ای از سوی حکومت سعودی را نشان می دهد.

بیانیه شیوخ عشایر شهر مقدس کربلا افزود: در حالی که بزرگان و نخبگان جهان اسلام و جهان عرب تلاش می کنند اختلافات را کنار گذاشته و به درگیری های موجود در کشورهای منطقه پایان دهند، آل سعود با پخش این سریال تلاش می کند آتش اختلافات را روشن نگهدارد.

گفتنی است، معاویه بن ابی سفیان، از شخصیت های سَفّاک، دیکتاتور، ظالم و خونریز در ابتدای تاریخ اسلام به شمار می رود که حق و حقوق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را پایمال کرده و دستش به ریخته شدن خون بسیاری از مسلمانان بی گناه آغشته است اما آل سعود با ساخت این سریال تلاش دارند وجهه کَریه و منفور معاویه را تبرئه کرده و با پوشاندن ظلم های او، وی را فردی خوب معرفی کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا