اخبارجهان

هشدار سازمان ملل درباره وخیم‌ تر شدن وضعیت کم‌ آبی در جهان

سازمان ملل متحد در یک اجلاس بزرگ در نیویورک در گزارشی نسبت به بحران جهانی آب و وخیم ترشدن وضعیت کم ‌آبی به دلیل مصرف بیش از حد و تغییرات اقلیمی هشدار داده است.

اجلاس بزرگ سازمان ملل در حوزه «آب» از چهارشنبه دوم فروردین با حضور هزاران نماینده از نهادها و نمایندگی‌های کشورهای مختلف در نیویورک آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

گزارش مشترک «آب» سازمان ملل و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) می‌گوید٬ جهان کورکورانه در مسیر خطرناکی از «مصرف بی رویه و توسعه بیش از حد» است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفته، آب، این منبع «حیات بشر» به دلیل «استفاده ناپایدار آب، آلودگی و گرمایش کنترل نشده جهانی» در حال از بین رفتن است.

محققان و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در مناطقی نظیر شاخ آفریقا که کاهش بارندگی به خشکسالی‌های طولانی و شدید منجر می‌شود ثبات سیاسی به خطر خواهد افتاد و بحران‌ هایی نظیر جنگ، مهاجرت گسترده و قحطی و گرسنگی میلیون‌ها نفر در پیش خواهد بود.

مجمع جهانی اقتصاد ابراز امیدواری کرده است که کنفرانس آب سازمان ملل همچون معاهده اقلیمی پاریس در سال ۲۰۱۵ بتواند حمایت تمامی کشورهای جهان برای حل بحران آب را جلب کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا