اخبارافغانستانجهان

سازمان ملل: ادامه کمک‌های غذایی آخرین راه نجات مردم افغانستان است

افغانستان در نیم قرن گذشته یکی از فقیرترین کشورهای جهان بوده اما به اذعان سازمان های مختلف بین المللی، از زمان روی کار آمدن طالبان در این کشور که حدود یک سال و نیم پیش رخ داد تاکنون مردم افغانستان بیش از پیش در فقر فرو رفته و وضعیتشان روز به روز وخیم تر می شود.

در همین راستا سازمان جهانی غذا یک بار دیگر با انتشار گزارشی، نسبت به بحرانی بودن وضعیت افغانستان هشدار داد.

برنامه جهانی غذا طی گزارشی هشدار داد افغانستان در معرض بالاترین خطر قحطی قرار دارد و کمک‌های غذایی این سازمان برای میلیون‌ها نفر در افغانستان آخرین راه نجات است.

برخی خانواده‌های بی‌بضاعت به رسانه‌ها گفته‌اند به دلیل افزایش فقر و بیکاری وضعیت اقتصادی آنها بدتر شده است.
این خانواده‌ها می‌گویند توانایی تأمین هزینه‌های زندگی را ندارند و نهادهای بین‌المللی به آنها کمک کنند.

سازمان ملل پیش‌تر گزارش داد از ماه آگوست سال 2022 به این طرف از هر 10 خانواده در افغانستان 9 خانواده قادر به تهیۀ غذای کافی نیستند.

بر اساس این گزارش، 20 میلیون نفر نیز نمی‌دانند غذای وعده‌های بعدی خود را از کجا تهیه کنند و 6 میلیون نفر دیگر نیز در یک قدمی قحطی قرار دارند.

برنامه جهانی غذا هشدار داد ذخایر مواد غذایی در ماه می سال جاری میلادی تمام می‌شود و این خانواده‌ها در سخت‌ترین شرایط قرار خواهند گرفت.

سازمان ملل در این گزارش نوشت به دلیل محدودیت‌های مالی، حداقل چهار میلیون نفر در افغانستان تنها نیمی از نیازهای غذایی خود را در ماه مارس دریافت خواهند کرد.

بر اساس آمارهای برنامه جهانی غذا، جهت مواجه با افزایش افراد فقیر در افغانستان به 93 میلیون دلار برای 13 میلیون نفر و در ماه آوریل نیز 800 میلیون دلار تا شش ماه آینده نیاز دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا