اخبارجهانجهان اسلام

پیشنهاد پژوهشگران عراق برای استفاده از تکنولوژی های جدید در اداره مراسم اربعین

تعدادی از پژوهشگران عراقی پیشنهاد استفاده از تکنولوژی های جدید در اداره مراسم اربعین که هر ساله میلیون ها شیعه و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در آن شرکت می کنند را ارائه کردند.

این پیشنهاد در یک سمینار فکری که روز پنج شنبه با عنوان “تحقیقات تطبیقی در مدیریت خدماتی و امنیتی زائران زیارت اربعین” برگزار گردید، مطرح شد.

این سمینار با حضور تعدادی از کارشناسان، پژوهشگران، محققان و فعالان مختلف حوزه های گوناگون در اداره پژوهش و تحقیقات تکنولوژی محور در وزارت آموزش عالی عراق برگزار شد.

دکتر “حسين تبينه كاظم” از مقام های ارشد وزارت آموزش عالی عراق مدیریت این سمینار را بر عهده داشت و در آن مطرح شد که زیارت اربعین که میلیون ها انسان هر ساله در آن شرکت می کنند، برای مدیریت بهتر، نیاز به تکنولوژی های جدید و به روز دارد تا سطح خدمات مختلف امنیتی، بهداشت، ترابری و غیره در آن افزایش یابد.

پژوهشگران حاضر در این سمینار افزودند: می توان از برخی نمونه های نسبتا مشابه مانند حج تمتع، و شیوه های اجرای آن و نیز ابزارهای نوین استفاده شده در آن، بهره ببریم و از این تجربیات در اربعین هم استفاده کنیم.

در همین حال لازم به ذکر است، موسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله در شهر مقدس کربلا از مدتها پیش جلسله هفتگی و منظمی را با حضور پژوهشگران، مسئولان، مقام های مربوطه و نیز کارشناسان حوزه های مختلف در مقر این موسسه برگزار می کند تا زمینه برگزاری طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با حضور ۵۰ میلیون زائر” را آماده کند‌.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا