اخبارپاکستانجهان

تعیین مجازات حبس ابد برای هتک حرمت قرآن در پاکستان

دولت پاکستان از روزنامه‌ها و مجلات این کشور خواست تا حرمت قرآن کریم را کاملا رعایت کنند و اعلام کرد که هرگونه هتک حرمت عمدی به نسخه‌های کامل یا بخش‌هایی از قرآن کریم مجازات حبس ابد خواهد داشت.

وزارت اطلاعات و پخش رسانه‌های پاکستان در نامه‌ای به نشریات اعلام کرد که آیات و ترجمه‌های قرآن کریم، پس از انتشار در روزنامه‌ها گاه مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرند که مایه تأسف و مغایر با قوانین موجود در خصوص جرایم هتک حرمت قرآن کریم است.

در این نامه با استناد به فصل ۱۵ بند ۲۹۵ ب قانون مجازات پاکستان آمده: هر کسی عمداً به یک نسخه از قرآن یا گزیده‌ای از این کتاب آسمانی آسیب برساند یا مورد هتک حرمت قرار دهد و یا از نسخ قرآن به نحوی توهین‌آمیز یا برای اهداف غیرقانونی استفاده کند، به حبس ابد محکوم خواهد شد.

این وزارتخانه همچنین از شورای عقیدتی اسلامی درخواست کرده تا دستورالعملی در خصوص حفظ حرمت قرآن کریم و احادیث نبوی، اسامی متبرکه و تصاویر اماکن متبرکه در نشریات صادر کند.

همچنین وزارت اطلاعات و پخش رسانه‌های پاکستان به کلیه نشریات دستور داد تا از حفظ احترام به متون و مطالب مقدس در روزنامه‌ها و نشریات اطمینان حاصل کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا