اخبارجهانجهان اسلام

فشارهای جدید حکومت سعودی علیه فعالان فضای مجازی

حکومت سعودی با هدف ادامه حیات خود، همواره به سرکوب صداهای مخالفش می پردازد؛ چه این صدا در رسانه ها باشد و چه در فضای مجازی و حتی فضای حقیقی.

حالا اما یک رسانه عربستانی فاش کننده برخی اخبار محرمانه در عربستان، از اعمال جدید فشارها از سوی حکومت آل سعود علیه فعالان فضای مجازی در عربستان پرده برداشت.

وب سایت “سعودی لیکس” که به مخالفان حکومت سعودی تعلق دارد و گاهی به انتشار برخی اخبار محرمانه از درون خاندان آل سعود و حکومت حاکم در عربستان منتشر می کند، این بار از اعمال فشارهای جدید علیه فعالان فضای مجازی در این کشور پرده برداشت.

این وب سایت در مطلبی نوشت: هدف از اعمال این فشارهای جدید، کنترل هر چه بیشتر و زیر فشار قرار دادن صدای مخالفان حکومت سعودی و مدافعان آزادی بیان است.

“سعودی لیکس” در ادامه این مطلب نوشت: اما فشارهای جدید رنگ و بوی اقتصادی و تجاری به خود گرفته تا بر واقعیت امر سرپوش بگذارد. در واقع مقام های مسئول در عربستان به فعالان فضای مجازی دستور داده اند برای اینکه بتوانند به طور آزادانه به فعالیت خود ادامه بدهند، باید از طریق فضای مجازی درآمدزایی هم داشته باشند در غیر این صورت ادامه فعالیت آنان در این فضا ممنوع خواهد بود.

به اعتقاد کارشناسان مسائل سیاسی عربستان، آل سعود این قانون جدید را اعمال کرده تا بسیاری از فعالان فضای مجازی نتوانند به فعالیت ادامه دهند و ناگزیر به ترک این فضا کنند.

به نوشته وب سایت “سعودی لیکس” این قانون برای همه فعالان فضای مجازی بالای ۱۸ سال عربستان سعودی اعمال شده و محدود به یک شبکه اجتماعی خاص نیست بلکه همه فضای متنی، سمعی و بصری را شامل می شود.

صدور این قانون جدید با واکنش و اعتراض شدید کاربران و فعالان فضای مجازی مواجه شده و آن را اقدامی برای مقابله با آزادی بیان عنوان کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا