اخبارافغانستانجهان

بحران فقر و گرسنگی در افغانستان

دفتر هماهنگ ‌کننده ی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد هشدار داده است که افغانستان در حال حاضر با بزرگ‌ ترین و شدید ترین بحران بشردوستانه مواجه است.
به ‌گفته ی مسئولان این نهاد، در جریان سال ۲۰۲۳ میلادی افغانستان، ۲۸.۳ میلیون نفر که دو سوم از جمعیت این کشور را شکل می‌دهند، به کمک‌ های بشردوستانه نیاز دارند.
به باور این نهاد، تشدید فقر، نقض حقوق بشر و عدم دسترسی شهروندان افغانستان به خدمات ضروری، وضعیت این کشور را وخیم‌ تر ساخته و آمار افغانستان یکی از بالاترین ارقام جهان به ‌صورت مطلق است.

برنامه‌ جهانی غذا سازمان ملل متحد نیز پیش از این گفته بود که افغانستان با بالاترین میزان مصرف ناکافی مواد غذایی در سطح جهان مواجه است که از هر دو خانوار، یک خانوار در حال مقابله با بحران برای زنده ماندن است.

این نهاد همچنین گفته که اکنون چهار میلیون کودک در افغانستان به درمان و تغذیه نیاز دارند که از این میان یک میلیون کودک در معرض خطر مرگ قرار دارند.
گفتنی است، پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، فقر به دلیل بیکاری و قطع شدن درآمد خانواده‌ها و کاهش کمک های جهانی در میان شهروندان افغانستان افزایش چشمگیر پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا