اخبارجهانجهان اسلام

دعوت سازمان مسلمان آزاده به وضع قوانینی برای مقابله با اسلام‌هراسی

در آستانه برگزاری مراسم روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی در سازمان ملل متحد، سازمان نفی خشونت “مسلمان آزاده” با صدور بیانیه ای رسمی خطاب به رووسا و رهبران کشورهای اسلامی و نخبگان اجتماعی این کشورها از آنان خواست برای وضع قوانینی با هدف مقابله با اسلام‌هراسی تلاش کنند.

در بخشی از این بیانیه که به مناسبت روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی صادر شده، آمده: با تصویب چنین قوانینی، با افراط گرایی های مختلف اعم از فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و غیره مقابله خواهد شد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید همچنین آمده: در حالی اعتدال و میان رویی دو شاخصه اصلی دین مبین اسلام است که رسول خدا صلی الله علیه و آله هم در برهه های مختلف بر آن تاکید کرد، و نیز جوهره دین ما و آموزه های اسلام بر این شیوه تاکید دارد، همگان باید برای مقابله با افراط گرایی و از بین رفتن آن تلاش کنیم.

این بیانیه می افزاید: اما متاسفانه گروهی کوته نظران و افراد نادان که نام اسلام را هم به یدک می کشند، در مسیر خود منحرف شده و وجهه اسلام را هم تخریب کرده اند اما دین از آنها مُبری است.

سازمان جهانی نفی خشونت وابسته به بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در این بیانیه افزوده: ما بر ضرورت مقابله و مبارزه با افراط گرایی دینی و تکفیری که روح و جان هزاران هزار نفر را تاکنون گرفته، تاکید می کنیم.

شایان ذکر است سازمان ملل متحد، چهارشنبه، ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی که مصادف با ۱۵ مارس است، را در ۱۴۰ کشور با هدف ترویج فرهنگ مدارا و صلح برگزار می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا