آمریکااخبارجهان

شکسته شدن رکورد جنگل زدایی در بخش برزیلی آمازون

موسسه ملی تحقیقات فضایی برزیل، ۳۲۲ کیلومتر مربع جنگل زدایی در جنگل آمازون شناسایی کرده که این میزان، در مقایسه با فوریه ۲۰۲۲ میلادی ۶۲ % افزایش یافته است.

بر اساس آماری که دو روز پیش منتشر شد، میزان جنگل زدایی در بخش برزیلی جنگل آمازون و نیز گرم دشتِ سرادو (Cerrado) در ماه فوریه به بالاترین حد رسید.

آمار‌هایی از این دست از حجم بالای چالش‌های پیش روی لولا داسیلوا، رییس جمهور برزیل در زمینه محافظت از محیط زیست حکایت دارند.

نهاد نظارت ماهواره‌ای موسسه ملی تحقیقات فضایی برزیل، ۳۲۲ کیلومتر مربع جنگل زدایی در بخش برزیلی جنگل آمازون، بزرگترین جنگل استوایی جهان را شناسایی کرده که این میزان، در مقایسه با فوریه ۲۰۲۲ که ارقام آن زمان هم رکورد محسوب می‌شد، ۶۲ % افزایش یافته است.

این آمار‌ها در حالی اعلام می‌شود که “لوییز ایناسیو لولا داسیلوا” رییس جمهور چپ گرای برزیل، محافظت از محیط زیست را یکی از اولویت‌های خود برشمرده و قول داده کاری کند که کشورش در زمینه مسائل زیست محیطی و آب و هوایی، جزو کشور‌های “منفور” نباشد.

این در حالی است که انجمن‌های مدافع محیط زیست می‌گویند هنوز برای نتیجه گیری از آمار جنگل زدایی در ماه فوریه کمی زود است و برای ارزیابی سیاست‌های زیست محیطی دولت چپگرای “لولا داسیلوا” باید منتظر فصل خشکِ سال شد که از ژوییه آغاز می‌شود؛ یعنی زمانی که فرآیند جنگل زدایی به اوج خود می‌رسد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا