اخباراروپاجهان

بیش از ۱۲ هزار پناهنده در فهرست اخراج از آلمان

خبرگزاری دویچه وله با انتشار گزارشی نوشت: تنها در ایالت شلسویگ-هولشتاین آلمان، ۱۲ هزار تبعه خارجی که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده، موظف به خروج از کشور شده‌اند؛ ۹۷۹ نفر از این عده ایرانی‌اند.

در این ایالت، در پایان سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۹۷ تبعه خارجی که درخواست پناهندگی آنها رد شده، باید کشور را ترک کنند. این بخشی از پاسخ است که دولت فدرال آلمان به یک پرسش کوچک فراکسیون پارلمانی حزب چپ داده و در اختیار خبرگزاری آلمان قرار گرفته است.

بر اساس این پاسخ دولت آلمان، اکثر کسانی که باید به کشورشان مسترد شوند، تابعیت عراق را دارند که شمار آنها در پایان سال گذشه ۲۶۴۰ نفر بود. پس از آن به ترتیب افغانستان با ۱۶۲۴ نفر، ارمنستان با ۱۳۴۰ نفر، روسیه با ۱۰۲۹ نفر و ایران با ۹۷۹ نفر قرار دارند.

با این حال، از میان ۱۲ هزار و ۳۹۷ پناهجوی رد شده، به ۱۰ هزار و ۷۳۰ نفر آنها به دلیل غیر ممکن بودن خروج از کشور، از جمله به دلایل بشردوستانه، اجازه موقت “تحمل” اعطا شد. بالغ بر ۱۶۶۷ نفر باید خاک آلمان را به فوریت ترک کنند.

اما طبق پاسخ دولت فدرال، در ایالت اشلسویگ-هولشتاین، در سال ۲۰۲۲ تنها ۳۸۵ حکم اخراج اجرا شده است و ۱۵۴ نفر دیگر داوطلبانه کشور را ترک کرده‌اند.

به گفته دولت فدرال، حدود دو سوم احکام اخراج پناهجویان از آلمان با شکست مواجه می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا