اخباربحرینجهانجهان اسلام

پرده برداری از تلاش حکومت بحرین برای کشتن یک زندانی سیاسی شیعه

عبدالهادی الخواجه یکی از قدیمی ترین زندانیان سیاسی شیعه در زندان های آل خلیفه است.

دختر او، مریم، طی اظهاراتی از تلاش نیروهای امنیتی حکومت بحرین برای کشتن پدرش در زندان پرده برداشت و خواهان دخالت سازمان ها و نهادهای بین المللی برای متوقف کردن این تلاش شد.

مریم الخواجه، دختر عبدالهادی الخواجه، فعال برجسته حقوق بشری بحرین از حکومت بحرین درخواست کرد تا برای نجات جان پدرش اقدام کنند.

او در ویدئویی که در توییتر منتشر کرد، خطاب به حمد آل خلیفه، سلمان آل خلیفه و وزارت کشور بحرین گفت که آماده است با پدرش مبادله شود تا او بتواند درمان فوری مورد نیاز خود را دریافت کند.

مریم در توییت قبلی خود نوشته بود: عبدالهادی الخواجه به دلیل عارضه قلبی به اورژانس منتقل شد، اما از مراجعه به متخصص قلب خودداری کردند.

وی افزود: رژیم بحرین قصد دارد پدرم را بکشد، وقتی می‌خواست به من بگوید چه اتفاقی برایش افتاده، دو بار تماس را قطع کردند. بعد از آن مدت طولانی نشستم و به موبایل خود خیره شدم، به این امید که دوباره تماس بگیرد. من همیشه در حالت اضطراب منتظر آن تماس هستم که به من بگویند برای پدرم در زندان بدنام آنها اتفاقی افتاده و آخرین اخبار به طور تصاعدی بر اضطراب من افزوده است.

او ادامه داد: پدرم در زندان‌هایشان می‌میرد و جامعه بین‌المللی به‌ ویژه اتحادیه اروپا و دانمارک بار‌ها و بار‌ها به خاطر منافع کوته‌بینانه‌شان او را ناکام گذاشته‌اند. من نمی‌خواهم پدرم را در تابوت به خانواده ی ما برگردانند. ما به متحدان بحرین به ویژه غرب نیاز داریم تا قبل از اینکه خیلی دیر شود وارد عمل شوند.

عفو بین‌الملل در توییتی به نقل از خانواده عبدالهادی الخواجه تأیید کرد که مقامات بحرین در شامگاه ۲۸ فوریه به دلیل امتناع وی از بستن دست‌هایش در حالی که در بیمارستان بستری بود، از ملاقات با پزشک متخصص قلب جلوگیری کردند.

در همین حال پروفسور دامیان مک کورمک، یک پزشک ساکن دوبلین ایرلند، درباره مشکل قلبی الخواجه گفت: من عمیقاً نگران گزارش‌هایی هستم که نشان می‌دهد عبدالهادی الخواجه از ارزیابی قلبی و درمان در حالی که از علائم رنج می‌برد رد شد. او باید فوراً برای تشخیص و درمان به بخش مراقبت‌های قلبی سطح سوم منتقل شود. من مشتاقم در صورت امکان، انتقال پزشکی او به ایرلند را تسهیل کنم و امیدوارم که کارکنان ارشد کالج سلطنتی جراحان در بحرین، بتوانند رژیم را تشویق کنند تا این اجازه را بدهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا