اخبارجهانجهان اسلام

افزایش لحظه به لحظه تعداد زائران پیاده زیارت شعبانیه

حرکت زائران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به سمت شهر مقدس کربلا با پای پیاده، جهت شرکت در مراسم زیارت شعبانیه و حضور در شهر مقدس کربلا در روز ۱۵ شعبان المعظم، از چند روز پیش از شهرها و مناطق مختلف عراق آغاز شده است.

مشاهدات میدانی خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه حاکی از آن است که لحظه به لحظه بر تعداد زائرینی که با پای پیاده در حال رسیدن به شهر مقدس کربلا هستند افزوده می شود.

تا به این لحظه آمار دقیقی از تعداد این زائران در دست نیست و آمار رسمی از سوی مسئولان مربوطه اعلام نشده اما پیش بینی می شود مانند سال های گذشته میلیون ها عاشق اهل بیت علیهم السلام به فیض زیارت شعبانیه نائل شوند.

در همین حال “حازم الحفاظی” مدیرکل شرکت اتوبوس رانی وزارت حمل و نقل عراق با “نصیف الخطابی” استاندار کربلای معلی دیدار و برای انجام برخی هماهنگی های لازم برای زیارت شعبانیه گفتگو کرد.

الحفاظی در این دیدار طی اظهاراتی از در اختیار قرار گرفتن ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران شعبانیه خبر داد و گفت: ۱۵۰ اتوبوس برای مسیر بغداد به شهر مقدس کربلا و ۱۵۰ اتوبوس برای مسیر استان بابل به سمت شهر مقدس کربلا اختصاص یافته و از ساعات اولیه امروز، دوشنبه کار نقل و انتقال زائران را آغاز خواهند کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا