اخبارپاکستانجهان

گرسنگی پنج میلیون نفر پاکستانی تا پایان ماه مارس

از مدت ها پیش، کارشناسان مختلف سیاسی و اقتصادی نسبت به وخیم بودن اوضاع پاکستان هشدار داده بودند.

اما این بار به نظر می رسد وضعیت به قدری در این کشور وخیم شده که سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی نسبت به این مساله هشدار داده و پیش بینی کرده که طی چند ماه آینده پنج میلیون گرسنه به گرسنگان پاکستان افزوده خواهد شد.

گزارش های دریافتی از کشور پاکستان، از وخیم بودن اوضاع اقتصادی در این کشور حکایت دارد.

این وضعیت به قدری بحرانی است که پیش بینی شده تا پایان ماه مارس سال جاری دست کم پنج میلیون شهروند پاکستانی به گرسنگان این کشور افزوده شوند.

شایان ذکر است، سال ۲۰۲۲ میلادی، سیل مناطق مختلف پاکستان را در نوردید و آسیب زیادی به زیر ساخت های مختلف این کشور به ویژه به حوزه کشاورزی و صنعت نساجی این کشور که جزو اصلی ترین پایه های اقتصادی پاکستان است، زد.

از سوی دیگر افزایش قیمت سوخت در پاکستان، به طور مستقیم بر زندگی و وضعیت معیشتی شهروندان پاکستانی تاثیر گذاشته و موجب فقیر تر شدن بسیاری از آنها شده است.

در همین حال سازمان NPR با انتشار گزارشی رسمی، پیش بینی کرده، وضعیت در این کشور در آینده بدتر و وخیم تر هم خواهد شد و پاکستان شبیه کشورهایی خواهد شد که به قحطی دچار شده اند.

در همین حال “کریس کی” مدیر کشور پاکستان در سازمان جهانی غذا هم با “وحشتناک” توصیف کردن وضعیت این کشور، گفت: وضعیت پاکستان هم در حال تبدیل شدن به کشور همسایه اش یعنی افغانستان است.

گفته می شود بر اساس آمار و گزارش های موجود، در حال حاضر در افغانستان شش میلیون گرسنه وجود دارد. پاکستان هم در حال نزدیک شدن به پنج میلیون گرسنه است یعنی فاصله زیادی با این کشور ندارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا