اخبارجهانعربستان سعودی

شکنجه‌های کشنده علیه جوان شیعه عربستانی محکوم به اعدام

شیعیان عربستان را می توان از مظلوم ترین شیعیان جهان دانست زیرا بیش از نیم قرن است که زیر شدید ترین فشارها و ظلم های حکومت آل سعود قرار دارند.

شیعیان این کشور علاوه بر بازداشت و محکومیت، زیر شکنجه نیز قرار می گیرند. آنها حتی به افراد محکوم به اعدام هم رحم نمی کنند و قبل از قطع کردن سر او از بدن با شمشیر، روزهای آخر عمرش را نیز زیر شکنجه های شدید قرار می دهند.

سایت مرآة الجزیرة در گزارشی نوشت: جلال اللبّاد، جوان شیعه عربستانی روز گذشته وارد هفتمین سال زندگی خود در پشت میله‌های زندان در عربستان شد. سال‌ها بر جلال سنگین می‌گذرد و او با تهدید رژیم سعودی با اعدام مواجه است.

در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۹، دادستانی در حکومت سعودی خواستار اجرای مجازات اعدام علیه جلال حسن اللباد که متولد ۳ آوریل ۱۹۹۵ است، به دلیل ترکیبی از اتهامات شد.

این ادعا در چارچوب تشدید بی سابقه ادعا‌های خلاف واقع علیه او مطرح می‌شود. جلال اللباد در ۲۳ فوریه ۲۰۱۷ پس از یورش نیرو‌های امنیتی به خانه وی در شهر شیعه نشین عوامیه دستگیر شد.

جوخه‌ای که این حمله را انجام داد، حکم بازداشت صادر نکرد و او از قبل احضار نشده بود.

جلال اللباد از همان روز اول تحت شرایط وحشتناکی از بازداشت قرار گرفت، از جمله ۹ ماه و نیم انزوا از دنیای بیرون در سلول انفرادی که به دو دوره تقسیم شده و از حق داشتن وکیل محروم شد. همچنین مورد شکنجه شدید قرار گرفت.

از جمله ی برجسته‌ترین انواع شکنجه‌هایی که علیه او به کار برده شد عبارتند از: ضرب و شتم با میله‌های پلاستیکی و سیم‌های فلزی توسط حدود ۴ تا ۶ نفر به طور همزمان. اتصال برق به تمام بدنش از جمله نواحی حساس. لگد زدن به پا‌ها و گردنش با استفاده از چکمه‌های نظامی که پنجه سخت دارند.. قرار دادن سر برای چند دقیقه در یک حوض پر از آب تا مرز خفه شدن و ضرب و شتم بر روی استخوان ران راست.

همچنین او را با دست و پای بسته روی صندلی قرار داده و تا حدی کتک زدند که بیهوش شد و کف از دهان و بینی‌اش بیرون آمد.

جلال علاوه بر شکنجه‌های کشنده‌ای که علیه او انجام می‌شد، تحت انواع شکنجه‌های روانی قرار می‌گرفت، از جمله اینکه او را روز‌ها در اتاقی بسیار باریک به ابعاد یک در دو متر با سرمای شدید و تاریکی مطلق منزوی زندانی می‌کردند. قرار دادن او در زمان‌های دیگر در اتاقی با نور زیاد تا زمان خواب.

علاوه بر آن، بازجو عمداً سخنان ناپسندی را متوجه او و اهانت‌های فرقه‌ای به او روا داشته است، مانند:‌ ای رافضی، همه شما شیعیان مجوس و کافر هستید!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا