اخبارافغانستانجهان

ناکامی جهانیان در مقابله با رفتار ط۱لب١ن با دختران و زنان افغانستان

گروه ط۱لبان که دارای اندیشه و اعتقادات افراط گرایانه ای است، از زمان در دست گیری قدرت، همواره دختران و زنان افغانستان را زیر فشار قرار داده و محدود کرده است.

در این مدت بسیاری از نهادهای بین المللی و کشورهای مختلف جهان تلاش کرده اند ط۱لب١ن را متقاعد کنند تا از تصمیمات خود عقب نشینی کند و کوتاه بیایید اما موفق به این کار نشدند.

گروه ط١لب١ن از زمان تسلط بر افغانستان، محدودیت های شدیدی علیه زنان در این کشور وضع کرده اند و فشارهای جامعه ی جهانی در این رابطه تاکنون «ناکارآمد» بوده است.

هدر بار، معاون بخش زنان سازمان دیده بان حقوق بشر به تازگی گفته که جهان در پاسخ به بحران حقوق زنان در افغانستان «ناکام» بوده است.

معاون بخش زنان سازمان دیده بان حقوق بشر گفته است که «این ناکامی طرفداران آپارتاید جنسیتی را در همه جا جسور تر می کند.»

دیده بان حقوق بشر از جمله سازمان هایی است که به صورت مرتب به محدودیت های گروه ط۱لب۱ن علیه زنان افغانستان واکنش نشان داده است.

این سازمان در 28 مهر ماه سال جاری با نشر یک گزارش تحقیقی، مدعی شد که زنان معترض افغانستانی که از یک خانه ی امن توسط گروه ط۱لب۱ن بازداشت شده بودند، در زندانِ این گروه، با شکنجه و بد رفتاری مواجه بوده اند.

در گزارش این نهاد به نقل از زنان معترضی که در زندان طالبان بوده اند، آمده بود که آنها در زندانِ گروهِ طالبان تهدید، ضرب و شتم، شرایط خطرناک زندان، انکار روند قانونی، شرایط توهین‌آمیز آزادی و سایر سوء استفاده‌ها را تجربه کرده‌اند.

آنها همچنین به دیدبان حقوق بشر گفته‌ بودند که گروه طالبان به بستگان مردشان، شوک الکتریکی وارد می کردند و به آنها فحش ناموسی می دادند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا