اخبارجهانجهان اسلام

استقبال مردم از مراسم اعیاد شعبانیه در شهر مقدس کربلا

جشن‌ های سالروز ولادت امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا برگزار شد و زائران از داخل و خارج عراق برای زیارت و گرامیداشت ولادت سید الشهدا علیه السلام عازم این شهر مقدس شدند.

شهر مقدس کربلا شاهد حضور شمار زیادی از زائران امام حسین علیه السلام است که از داخل و خارج عراق به این شهر سفر کرده اند.

زائران برای زیارت و همچنین گرامیداشت سالروز میلاد سبط رسول خدا صلی الله علیه و آله، امام حسین علیه السلام و دیگر ولادت‌های ماه شعبان المعظم به شهر مقدس کربلا سفر کردند.

حرم‌های مطهر امام حسین علیه السلام و برادر گرامی ایشان حضرت ابالفضل العباس علیه السلام با چراغانی و دسته گل آذین بندی شده تا مراسم سالروز ولادت امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام به بهترین وجه برگزار شود.

جشن‌های دیگری نیز در مناطق مختلف این شهر مقدس برگزار شد در این مراسم خطیبان و سخنرانان بر اهمیت گرامیداشت مناسبت‌های اهل بیت علیهم السلام به ویژه ولادت مبارک امام حسین علیه السلام و برادر گرامی ایشان حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و فرزند ایشان امام سجاد علیه السلام تاکید کردند.

مومنان هر سال در اینجا در شهر مقدس کربلا سالروز ولادت امام حسین علیه السلام و ائمه اطهار علیهم السلام در ماه معظم شعبان را با زیارت عتبات مقدس و برگزاری جشنواره‌ها و مراسم دینی و مذهبی و فرهنگی جشن می‌گیرند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا