اخبارجهانجهان اسلام

برگزارى سلسله جلسات هفتگى موسسه مصباح الحسين عليه السلام درباره طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر

موسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام، از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، روز شنبه ۶  اسفند ۱۴۰۱، در جلسه ى ديگرى موضوع طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” را با حضور شخصيات مهم شهر مقدس كربلا دنبال نمود.

این جلسه با حضور تعدادی از متخصصان ايجاد زیرساخت، احداث و توسعه ى شهرها و تعدادی از دست اندرکاران شهر مقدس کربلا در مورد اولویت های پروژه بزرگ “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر”  برگزار شد.

مهندس سامر جلوخان، مهندس باسم عباس، مهندس فایز ابوطحین، عادل الموسوی و دکتر حسین المنکوشی با حضور در این جلسه در خصوص مهمترین مقدمه های برنامه ی کاری پروژه بزرگ چشم انداز  اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر به بحث و تبادل نظر پرداختند.  

شایان ذکر است پيگيرى طرح ٢٠٣٠، در پى عمل به فرمايش آيت الله العظمى شیرازی مبنی بر لزوم رسیدگی به شهر مقدس کربلا و مردم آن است که بارها در مناسبتهاى مختلف بر آن تاکید فرمودند.

معظم له با توجه به افزایش قابل توجه تعداد زائران اربعین حسینی در ده سال اخیر در شهر مقدس کربلا، بارها و بارها بر ضرورت آماده سازی و تجهیز این شهر مقدس به گونه ای که پذیرای صدها ميليون نفر زائر باشد تاکید فرمودند

در این جلسه توضیحات مفصلی در خصوص نسخه ی اولیه ی طرح های عمرانی شهر مقدس کربلا ارائه شد.  

حجت الاسلام والمسلمين شیخ مصطفی محمدی «رئیس موسسه مصباح الحسين عليه السلام» پس از شنیدن نظرات حاضران در این جلسه، ضمن تشکر و قدردانی از ایشان، به بیان اهداف اين موسسه و آنچه که در این پروژه بزرگِ راهبردی، به دنبال آن هستند پرداختند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا