اخبارجهانجهان اسلام

نگرانی عفو بین الملل از اخراج 114 شهروند مسلمان میانمار از مالزی 

یک وکیل دادگستری مربوط به سازمان عفو بین الملل می ‌گوید، حکومت مالزی 114 شهروندِ مسلمانِ میانمار که اخیراً از ترس خشونت های مذهبی به مالزی پناه برده بودند را، از این کشور اخراج کرده است. 

این وکیل دادگستری می گوید کسانی که بازگردانده شدند مورد آزار و اذیت قرار خواهند گرفت زیرا ارتش برمه مسلمانان را طرد می‌کند.

وی به رسانه ها گفته؛ این اقدام مالزی برخلاف اصل عدم اخراج و حق زندگی است که به موجب آن نباید کسی را به کشوری بازگرداند که در آن به دلیل نژاد و مذهبش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. 

این مورد، به این دلیل است که آنها مسلمان هستند و مسلمانان توسط حکومت نظامی میانمار مورد تبعیض قرار می گیرند. به علاوه، در میان افراد اخراج شده، اطفال نیز وجود دارند که حقوق آنان مورد نقض قرار گرفته است. 

هرچند، مالزی کنوانسیون 1951 پناهندگان را امضا نکرده است. اما بر اساس اصل عدم بازگرداندن، مردم را نمی توان به کشوری بازگرداند که در آن احتمالِ آزار، شکنجه، بدرفتاری و یا نقض حقوق انسانی آنها به طرق دیگر وجود دارد.

در بیانیه ی عفو بین ‌الملل آمده است که این اخراج در حالی صورت می‌گیرد که بنا بر اطلاعاتی که از دادگاه‌ها به دست می‌آید، این گروه شامل کودکان و سایر افراد آسیب‌پذیر است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا