اخباربحرینجهان

ادامه اعتراضات و تظاهرات شیعیان بحرین در حمایت از زندانیان سیاسی

حکومت آل خلیفه در بحرین بیش از نیم قرن است که انواع جنایت ها را علیه شیعیان این کشور که اکثریت جمعیت بحرین را تشکیل می دهند، اعمال کرده اند.

اما رفتارها و اقدام های ضد بشری حکومت بحرین علیه شیعیان از ۱۲ سال پیش که اعتراضات سراسری در این کشور علیه آل خلیفه آغاز شد، بیش از پیش شده است.

در همین راستا طی چند روز اخیر که این شیعیان دوازدهمین سالگرد اعتراضات خود را برگزار کردند، نیروهای امنیتی آل خلیفه تعدادی از شیعیان را بازداشت و روانه زندان کرده است.

مردم بحرین بار دیگر در محکومیت حملات و بازداشت های خودسرانه و اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

مردم برخی از مناطق بحرین با برگزاری تظاهراتی با زندانیان سیاسی در زندان‌های آل خلیفه اعلام همبستگی کردند و خواستار آزادی آنها بدون هیچ قید و شرطی شدند.

گفتنی است، بازداشت‌ معترضان در ۱۴ فوریه امسال نیز توسط آل خلیفه مانع ادامه جنبش مردم بحرین نشده و بحرینی‌ها همچنان از حق تعیین سرنوشت خود دفاع می‌کنند.

در همین راستا مردم منطقه “السنابس” و “ستره” در همبستگی با زندانیان سیاسی به اعتراضات خود ادامه دادند و خواستار آزادی آنها بدون محدودیت و قید و شرط شدند.

از سوی دیگر وزارت بحرین اعلام کرد که تعداد بازداشت‌ شدگانی که در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین مشارکت داشتند، افزایش یافته و به ۲۳ نفر رسید.

این وزارتخانه مدعی شد که این ۲۳ نفر به دلیل ارتکاب اعمال خلاف قانون و ایجاد آشوب و هرج و مرج و خرابکاری بازداشت شدند.

مقامات بحرین، زندانیان سیاسی در زندان‌های آل خلیفه را به فجیع‌ترین شکل ممکن از نظر جسمی و روانی گرفته تا محرومیت از خدمات پزشکی و تحصیل شکنجه می‌کنند.

طی یک دهه گذشته گزارش‌های زیادی در خصوص وضعیت اسفناک و ناگوار زندان‌های آل خلیفه منتشر شد. این امر منجر به درخواست جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر برای بهبود شرایط زندان و توقف شکنجه و بدرفتاری علیه زندانیان سیاسی شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا