اخبارجهانجهان اسلام

برنامه آتی موسسه مصباح الحسین علیه السلام درباره طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر”

موسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام، از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، از برنامه آتی و گام های بعدی خود برای طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” پرده برداشت.

در همین راستا “حسین العادلی” مسئول روابط عمومی موسسه مصباح الحسین علیه السلام در این باره به خبرنگار خبرگزاری اخبار گفت: بعد از برگزاری پنج جلسه به طور منظم و هفتگی با حضور برخی مسئولان مربوطه، کارشناسان و فعالان متخصص در شهر مقدس کربلا، گام بعدی در زمینه طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” برداشته ایم.

وی در ادامه افزود: در گام جدید، قصد داریم از مسئولان مربوطه، کارشناسان و متخصصان خارج از شهر مقدس کربلا و حتی خارج از کشور عراق دعوت کنیم تا با حضور در جلسات هفتگی، با ارائه تجربیات و نظرات خود در این خصوص، به برداشتن گام های بعدی و بهتر در مسیر اجرای طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” به ما کمک کنند.

العادلی همچنین گفت: طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” بعد از مطرح شدن از سوی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، بازتاب گسترده ای داشت و مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت از همین رو واکنش های زیادی را در این مورد شاهد بوده ایم و بسیاری از مسئولان، کارشناسان، متخصصان و فعالان برای حضور در جلسات هفتگی موسسه مصباح الحسین علیه السلام، اعلام آمادگی کردند، به ویژه اینکه این طرح، به زائران امام حسین علیه السلام و احیای شعائر حسینی خدمت می کند.

مسئول روابط عمومی موسسه مصباح الحسین علیه السلام همچنین گفت: در صحبت های مختلفی که با زائران کشورهای مختلف داشته ایم، به بسیاری از مشکلاتی که در مسیر زیارتشان با آن مواجه می شوند، آشنا می شویم. همه آن را یادداشت کرده و در برنامه هایی که در حال آماده سازی آن هستیم، لحاظ خواهیم کرد.

حسین العادلی افزود: برنامه ما برای طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” شامل دو بخش اساسی یعنی خدمات و زیر ساختی است. در بخش خدمات، برای موضوعاتی همچون غذا، آب و محل اسکان زائران برنامه ریزی می شود اما در بخش زیر ساخت به موضوعات کلان مانند راه های رفت و آمد، جاده، اتوبان، پل و دیگر زیر ساخت های مورد نیاز برای شهر مقدس کربلا، مورد بحث، بررسی و مطالعه قرار می گیرد.

او ادامه داد: بررسی های انجام شده نشان می دهد که احتمال دارد عدد زائران از ۵۰ ملیون هم فراتر برود و تا ۶۰ میلیون زائر هم برسد. طبق اطلاعات بدست آمده، تنها در یکی از کشورهای اسلامی، بیش از ۷۰ میلیون شیعه و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام وجود دارد که تمایل به شرکت در مراسم اربعین را دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا