اخبارجهانجهان اسلام

افتتاح پل “یا حسین” در نجف اشرف

ماجد الوائلی، استاندار نجف اشرف از افتتاح پل “یا حسین” در این شهر خبر داد.

وی در این باره گفت: پل “یا حسین” در مسیر نجف اشرف به شهر مقدس کربلا قرار دارد و افتتاح این پل، به کاهش ترافیک این مسیر و تسهیل رفت و آمد زائران به ویژه در مناسبت های میلیونی مانند زیارت اربعین، نقش مهمی خواهد داشت.

استاندار نجف اشرف همچنین گفت: مدیریت جدید استانداری نجف اشرف وقتی کار را در دست گرفت، متوجه اهمیت ساخت این پل شد اما متاسفانه این پروژه به دلیل کمبود بودجه متوقف شده بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس مستقیما سراغ دفتر نخست وزیری و وزارت نفت و اقتصاد رفتیم و با رایزنی های صورت گرفته، بودجه مورد نیاز را فورا دریافت کردیم و عملیات اجرا فورا شروع شد و در مدت زمان مقرر پایان یافت.

ماجد الوائلی افزود: از اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی، این پروژه دوباره آغاز به کار کرد و ظرف چند ماه به پایان رسید. این پروژه فقط در ایام زیارت اربعین به دلیل ازدحام جمعیت متوقف شده بود ولی در دیگر روزهای سال ادامه داشت تا به پایان رسید.

او در پایان گفت: این اولین پروژه برای کاهش ترافیک و افزایش تسهیل رفت و آمد زائران نبوده و آخرین پروژه هم نخواهد بود. ما به شناسایی و اجرای طرح های دیگر بخصوص در نقاط ترافیک زا، ادامه خواهیم داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا