اخبارجهانجهان اسلام

برداشته شدن گام های موثر در تحقیقات و بررسی های مورد نیاز اجرای طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر”

طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” از جمله ایده ها و طرح هایی بوده که از سوی بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، مطرح شده است.

در این میان، موسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام از مراکز مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی دام ظله که مقر اصلی آن در شهر مقدس کربلاست، یکی از معدود مراکزی در سراسر جهان بوده که به این توصیه معظم له توجه بیشتری کرده و به نظر می رسد اهمیت این طرح را بیش از دیگران درک نموده از همین رو گام برداشتن در مسیر اجرای چنین طرح میلیونی را به یکی از اولویت های فعالیتی خود تبدیل کرده است.

موسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام از مراکز مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی دام ظله، از برداشته شدن گام های موثر در تحقیقات و بررسی های مورد نیاز اجرای طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” خبر داد.

در همین راستا عبدالصاحب کیشوان، مدیر موسسه مصباح الحسین علیه السلام طی اظهاراتی گفت: جلسات هفتگی و منظمی توسط موسسه مصباح الحسین علیه السلام با حضور کارشناسان، نخبگان، مسئولان و متولیان مربوطه برگزار می شود و در آن تحقیقات و بررسی های مورد نیاز برای اجرای طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” صورت می گیرد و حاضرین درباره مسائل و جوانب مختلف این طرح با یکدیگر به بحث و تبادل نظر می پردازند.

وی در ادامه افزود: این موسسه، این هفته چهارمین جلسه هفتگی خود برای بررسی این طرح را برگزار کرد و در این جلسه نیز تعدادی از مسئولان محلی و کارشناسان خبره از مناطق مختلف استان کربلای معلی حضور داشتند و افکار و ایده های خود را با یکدیگر مطرح کردند. هدف از این کار، جمع آوری نقطه نظرهای مختلف در این باره بود.

عبدالصاحب الکیشوان همچنین گفت: ما در موسسه مصباح الحسین علیه السلام قصد داریم به برگزاری جلسات منظم در مورد این موضوع ادامه دهیم تا بتوانیم همه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنیم و در نهایت یک نقشه راه کامل برای اجرای این طرح ترسیم کنیم.

دکتر حسن منگوشی، قائم مقام بخشداری شهر مقدس کربلا که از کارشناسان و میهمانان حاضر در جلسه این هفته بود، طی اظهاراتی به خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه در این باره گفت: مطرح شدن طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” از سوی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، ابتکار عمل جالب و مبارکی بوده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح، عزم همگانی از جمله دولت مرکزی، مسئولان محلی، هیئات و موکب های حسینی و عموم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، مورد نیاز است تا بتوان به خوبی از میلیون ها زائر استقبال کرد.

دکتر منگوشی همچنین گفت: برخی پروژه ها، در شهر مقدس کربلا اجرا شده اند و برخی طرح ها نیز در دست اجرا هستند. همگی این طرح ها جزو پروژه هایی هستند که به اجرای طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” کمک می کنند اما بدون شک، این طرح ها کفایت نمی کند بلکه شهر مقدس کربلا برای اجرای این چشم انداز، به آماده کردن زیر ساخت های بیشتری مانند خیابان، اتوبان، پل و غیره نیاز دارد تا رفت و آمد زائران بخصوص از سمت شهر نجف اشرف، تسهیل گردد.

او در ادامه گفت: بنظرم دولت مرکزی عراق باید در این زمینه کمک و حمایت کافی و لازم را انجام دهد. از تجربه برخی کشورها در زمینه های مختلف نیز باید استفاده کنیم.

در همین حال سید عادل موسوی، معاون سابق استاندار کربلای معلی که از دیگر میهمانان حاضر در جلسه این هفته بود، طی اظهاراتی بر اهمیت آمادگی زود هنگام برای اجرای طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت این طرح میلیونی، قطعا باید از هم اکنون آمادگی های لازم در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: برای این کار باید از تجربه زیارت های میلیونی سال های گذشته استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا