اخبارجهانجهان اسلام

توقيف محموله امدادى دفتر آيت الله العظمى شيرازى براى زلزله زدگان خوى

زلزله ای نسبتا مهیب حدود دو هفته پیش شهرستان خوی در شمال غرب ایران را لرزاند و خرابی های زیادی را به بار آورد.

پس از این زمین لرزه، دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله تلاش کرد محموله امدادی خود را برای زلزله زدگان خوی ارسال کند اما با سنگ اندازی اندازی ماموران حکومتی مواجه شد.

هشتم بهمن ماه ۱۴۰۱ زلزله ای به قدرت ۵.۹ ریشتر شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

بر اثر این زمین لرزه نسبتا مهیب، دست کم ۳ شهروند ایرانی جان باخته و ۹۷۳ نفر زخمی شدند و بیش از ۱۱ هزار خانه بین ۲۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیدند.

در پی وقوع این زلزله، بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، در پاسخ به استفتاء یکی از مقلدان خود درباره پرداخت سهم امام علیه السلام برای کمک به آسیب دیدگان زلزله خوی، جواز آن را صادر کرده و بر کمک به مردم آسیب دیده تاکید نمودند.

در همین حال وب سایت رسمی دفتر آیت الله العظمی شیرازی دام ظله از ارسال محموله های امدادی دفتر معظم له در شهر مقدس قم، به مقصد شهرستان خوی در شمال غرب ایران خبر داد.

اما یک منبع آگاه فاش کرد که همه کامیون های حامل اجناس ارسالی، توسط نیروهای حکومتی ایران، توقیف و مصادر شدند.

به نوشته وب سایت رسمی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، این محموله ارسالی، با توجه به شرایط وخیم زلزله زدگان این شهرستان، در پی وقوع زلزله ۵/۴ ریشتری و شرایط بحرانی مردم این شهرستان ارسال شده اند.

گفته می شود، محموله ارسالی دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، شامل اقلام مختلفی از جمله نان، کنسرو، پتو، آب معدنی، و نیز لباس های گرم مانند شلوار، پیراهن، کاپشن، کت و‌‌ غیره، و همچنین عروسک بازی برای کودکان، شیشه شیر، اقلام بهداشتی و برخی دیگر محصولات مورد نیاز بوده است.

این منبع آگاه همچنین گفت: نیروهای حکومتی ایران مانع حضور هیات اعزامی دفتر آیت الله العظمی شیرازی برای دلجوئی از زلزله زدگان و رسیدگی به امور آنها و ملاقات با مردم خوی شدند.

این منبع آگاه که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود همچنین گفت: تعدادی از فعالان و زحمتکشان از مقلدین آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در امر رسیدگی به زلزله زدگان، طی چند روز گذشته با تهدید و ارعاب و اهانت نیروهای حکومتی ایران مواجه شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا