اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

بیانیه بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی درباره زلزله اخیر ترکیه

در پی وقوع زلزله مهیب و کم سابقه در ترکیه و سوریه، بنیاد جهانی ایت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله که مقر اصلی آن در واشینگتن آمریکاست، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، آمده است که بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، همبستگی خود را با مردمِ آسیب دیده دو کشور ترکیه و سوریه اعلام می دارد و از همه اعضای جامعه بین الملل اعم از ملت ها و دولت ها درخواست می کند که دست یاری را به سرعت به طرف آسیب دیدگان دراز کنند.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، بر ضرورت اقدام فوری همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی و عربی برای ارسال کمک اعم از تجهیزات مورد نیاز و دارو و مواد غذایی و هر چیز مورد نیاز، با هدف کاهش پیامدهای زلزله اخیر و نیز نجات دادن دو ملت ترکیه و سوریه تاکید دارد.

این بنیاد جهانی همچنین سازمان ها، نهادها و موسسه‌های مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی را بر لزوم یاری رساندن به برادران و خواهران آسیب دیده خود در ترکیه و سوریه تاکید دارد و آن را یک واجب شرعی می داند.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله در پایان برای همه جان باختگان این زلزله درخواست رحمت الهی کرده و برای باز ماندگان آرزوی صبر و نجات نموده.

شایان ذکر است طبق آخرین آمار منتشر شده تا کنون ۱۱۱۷ پس لرزه پس از زلزله‌ی کم سابقه‌ی در مرز ترکیه و سوریه، به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا