اخبارجهانجهان اسلام

ایجاد بازرسی های امنیتی برای برگزاری ایام شهادت امام کاظم علیه السلام

محمد جابر العطا، استاندار بغداد، صبح امرو، پنج شنبه، اعلام کرد که از فردا، جمعه، ایست های بازرسیِ امنیتی در نقاط و مناطق مختلف بغداد و حومه ایجاد خواهد شد تا زمینه برای برگزاریِ امنِ مراسم ایام سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام، فراهم شود‌.

وی در ادامه افزود: ایجاد این ایست های بازرسیِ امنیتی در چارچوب یک طرح امنیتی کامل و جامع، که از چند هفته پیش تهیه و آماده شده، صورت می گیرد.

او همچنین گفت: در این طرح امنیتی، همه ورودی ها و خروجی های بغداد و نیز شهر مقدس کاظمین کنترل می شود تا زیارت میلیونی و مراسم سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام در امنیت کامل برگزار شود.

استاندار بغداد افزود: در کنار این طرح امنیتی، طرح خدماتی نیز آماده گردید که به موجب آن، برای زائران آب آشامیدنی و غذا در حد توان نیز آماده شده است. خدمات بهداشتی و درمانی نیز در این طرح جا داده شده است.

وی ادامه داد: با شهرداری مناطق کاظمین، اعظمیه، شعله، محمودیه و الحریه نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته تا نیروهای این دستگاه ها، در امر جمع آوری زباله و نیز تمیز کردن مسیرها، فعال باشند.

او افزود: البته نیروهای افتخاری بسیار زیادی برای خدمت رسانی به زائران، اعلام آمادگی کرده اند که از کمک های آنان نیز استفاده خواهد شد.

محمد جابر العطا گفت: پیش بینی کرده ایم، تعداد زائران امسال بیشتر از سال های گذشته باشد. برای حمل و نقل زائران نیز با ارگان های مربوطه هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا