اخبارافغانستانجهان

قتل‌ های مرموز اعضای یک خانواده زیر سلطه ط۱لبان در افغانستان

ط۱لبان در آستانه دو سالگی سالگرد کودتا و دستیابی به قدرت در افغانستان قرار دارد.

در طول این مدت، مردم افغانستان به ویژه شیعیان این کشور، حتی یک روزِ با ثبات و امنیت در کشورشان را ندیده اند و از گوشه و کنار این کشور اخبار قتل، کشتار، پایمال کردن حقوق و انواع جنایت ها، به گوش می رسد.

در جدید ترین جنایت رخ داده در افغانستانِ زیر سلطه ط۱لبان، اعضای یک خانواده به طور مرموزی به قتل رسیده اند.

قتل هفت عضو یک خانواده در استان بلخ در شمال افغانستان توسط افراد مسلح ناشناس، یکبار دیگر مسئله قتل‌های مرموز در زیر سلطه گروه ط۱لبان را برجسته کرده است.

فرماندهی پلیس ط۱لبان در استان بلخ اعلام کرده که جمعه شب، هفت عضو یک خانواده در شهرستان چمتال این استان، به ضرب گلوله افراد ناشناس به قتل رسیده‌‎اند.

فرماندهی پلیس افزود: اعضای این خانواده به صورت گروهی به قتل رسیده‌اند و آنها در حال بررسی انگیزه و اهداف آن است، اما منابع محلی می‌گویند که این خانواده از ساکنان روستای «اسپیچ اسمیدان» شهرستان کوهستانات استان سرپل بوده‌اند که در روستای «جر قلعه» شهرستان «چمتال» استان بلخ زندگی می‌کردند و به صورت «بی‌رحمانه» به قتل رسیده‌اند.

فرماندهی پلیس ط۱لبان و منابع محلی تأیید کرده‌اند که زنان و کودکان نیز شامل قربانیان این حادثه بوده و از این خانواده تنها یک کودک دو ساله زنده مانده است.

هنوز روشن نیست که اعضای این خانواده چرا و به دست چه کسانی به قتل رسیده‌اند؛ هر چند که پلیس ط۱لبان در بلخ اعلام کرده که تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده است.

شهروندان افغانستان از عدم تأمین امنیت توسط ط۱لبان انتقاد می‌کنند و می‌گویند آنها در شناسایی عاملان قتل‌های مرموز شهروندان «ناکام» بوده‌اند.

اما برخی کارشناسان در گفتگو با رسانه‌ها، می گویند افراد ط۱لبان خود در قتل‌های مرموز دست دارند.

گفتنی است، از زمان تسلط ط۱لبان بر افغانستان، قتل‌های مرموز روند رو به افزایش داشته و همه روزه خبرهای در رسانه‌های افغانستان از اینگونه قتل‌ها منتشر شده است.

تاکنون بیشترین قربانیان قتل‌های مرموز، زنان، کارمندان دولتی و فعالان فرهنگی بوده‌اند و روند قتل‌های آنها به صورت سریالی ادامه داشته و نیروهای ط۱لبان نه تنها به مسئولیت خود در قبال حفظ امنیت عمل نکرده اند بلکه در بسیاری از حوادث، اعضای ط۱لبان مسئول قتل افراد بوده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا