اخبارجهانجهان اسلام

برگزاری مراسم میلاد حضرت علی علیه السلام در حرم مطهر ایشان با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف عراق

همزمان با سالروز ولادت با سعادت اسد الله الغالب، علی بن ابی طالب، امیرالمومنین علیه السلام، مراسم جشنی با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف عراق در حرم مطهر جانشین و وصی رسول خدا صلی الله علیه و آله برگزار شد.

در این مراسم با شکوه که به میزبانی آستان مقدس علوی در صحنِ شریف برگزار گردید، نمایندگانی از دفاتر مراجع عظام تقلید شیعه و اساتید حوزه های علمیه نیز حضور یافتند.

تعدادی از فرماندهان و افسران نیروی پلیس نجف اشرف نیز مهمان این مراسم با شکوه بودند.

سید احمد اشکوری، در این مراسم دقایقی به سخنرانی در مورد فضائل و مناقب حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام پرداخت و از استقامت به عنوان یکی از صفات زبان زد این امام همام، سخن گفت.

همچنین دکتر امیر ججی دومنیکی، مشاور شورای مسیحیان عراق نیز دقایقی به سخنرانی درباره حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام پرداخت و مطالبی در مورد نگاه آن حضرت به ادیان مختلف و نیز رفتار و کردار بشر دوستانه و انسانی مولا علی علیه السلام در تعامل با غیر مسلمانان بیان کرد.

وی همچنین به مقوله معروف حضرت علی علیه السلام خطاب به مالک اشتر که فرمود “ای مالک، مردم دو دسته اند. یا برادر دینی تو هستند یا مانند تو انسانند” اشاره ای داشت.

در پایان برنامه، مداحان اهل بیتِ عصمت و طهارت علیهم السلام به شعرخوانی و مدیحه ثرایی در مدح و وصفِ مولود کعبه، حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام پرداختند.

از سوی دیگر همزمان با سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام، “منشور حرکت در مسیر علی علیه السلام” نیز تهیه و امضا گردید.

در همین راستا استاد احمد القرشی، عضو شورای مدیریت آستان مقدس علوی ضمن اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه گفت: در این منشور، بندها و نکات مختلفی بیان شده تا امضا کنندگان آن بتوانند به درستی در زندگیشان در مسیر مولای مقتیان، حضرت علی علیه السلام حرکت کنند و مظلومان را یاری رسانند و برای احقاق حق تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: این منشور برگرفته از همه صفات و ویژگی های حضرت علی علیه السلام است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا