اخبارجهانجهان اسلامعراق

تلاش برای تبدیل شدن شهر مقدس کربلا به پایتختِ گردشگریِ اسلامی در جهان

محمد صادق الهر، رئیس اتحادیه هتلداران استان کربلای معلی طی اظهاراتی از تلاش گسترده برای تبدیل شدن شهر مقدس کربلا به پایتختِ گردشگریِ اسلامی در جهان خبر داد.

وی در این باره گفت: مقام های دولتی و محلی استان کربلای معلی و نیز مسئولان اتحادیه هتلداران تلاش می کنند شهر مقدس کربلا را کاندید پایتختِ گردشگریِ اسلامی در جهان معرفی کنند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا تفاهم نامه ای بین “نصیف الخطابی” استاندار کربلای معلی با اتحادیه هتلداران امضا شد که بر اساس آن، طرفین برای دستیابی به این هدف تلاش خواهند کرد.

محمد صادق الهر، همچنین افزود: ما در اتحادیه هتلداران و استانداری کربلای معلی از هیچ تلاشی برای تبدیل شدن شهر مقدس کربلا به پایتختِ گردشگریِ اسلامی در جهان کوتاهی نخواهیم کرد.

او همچنین گفت: در توافق صورت گرفته مقرر گردید که نام شهر مقدس کربلا را در سازمان کنفرانس اسلامی مطرح کنیم تا در دوره های بعدی، بعنوان پایتختِ گردشگریِ اسلامی تعیین گردد. برای تحقق این امر، کمیته های تخصصی نیز تعیین گردید تا پیگیر مسائل و شرایط مورد نیاز برای دستیابی به این هدف باشند.

رئیس اتحادیه هتلداران استان کربلای معلی در پایان اظهارات خود بر اهمیت تبدیل شدن شهر مقدس کربلا به پایتختِ گردشگریِ اسلامی در جهان تاکید کرد و گفت: شهر مقدس کربلا، حرم های مقدسی را در دل خود جای داده و آثار اسلامی دیگری نیز در این شهر مقدس وجود دارد که بر اهمیت این امر می افزاید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا