اخبارجهانعربستان سعودی

حمله نیروهای امنیتی آل سعود به خانه های شیعیانِ قطیف و بازداشت ۱۰ جوان شیعه

ظلم، ستم، اذیت، آزار، شکنجه، اعدام، اعمال فشار و نیز حمله به منازل شیعیان عربستان توسط نیروهای حکومتی آل سعود پایان ندارد.

در همین راستا، جدیدترین اخبار رسیده از استان شیعه نشین قطیف در شرق عربستان، حاکی از آن است که یک بار دیگر به خانه شیعیان حمله کرده و ۱۰ جوان شیعه را بازداشت کردند.

منابع محلی در استان قطیف در شرق عربستان سعودی فاش کردند که ده ها تن از نیروهای امنیتی آل سعود با پشتیبانی خودروهای زرهی وارد برخی محله ها و مناطق این استان شده و بعد از ورود اجباری به خانه های شیعیان، ۱۲ شهروند شیعه از جمله ۱۰ جوان را بازداشت کرده و به همراه خود بردند.

به گفته این منابع محلی، این حمله که روز دوشنبه انجام شد، در منطقه حفار البطین در شهر العوامیه و روستای ام الحمام در قطیف رخ داد.

در همین راستا کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان CDHRAP) ) با صدور بیانیه ای رسمی، ضمن تایید این خبر اعلام کرد: نیروهای سعودی سوار بر خودروهای زرهی به خانه شیعیان یورش برده و ۱۰ جوان را بازداشت کردند.

این بیانیه افزود: این جوانان بازداشت شده به محل نا معلومی منتقل شدند و حتی خانواده های آنان اطلاعی از آنها ندارند.

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان همچنین افزود: حکومت سعودی در چند وقت اخیر بر تعداد دستگیری ها و محاکمه روحانیون، نویسندگان و فعالان حقوق بشر به ویژه در مناطق شیعه نشین در شرق عربستان افزوده اند.

این بیانیه افزود: حکومت سعودی همواره تظاهرات های مسالمت آمیز شیعیان که از فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد را سرکوب کرده و از آن زمان تاکنون صدها شیعه را بازداشت، محاکمه و حتی اعدام کرده است.

گفتنی است آخرین اقدام آل سعود علیه شیعیان، بازداشت حجت الاسلام شیخ حسن خویلدی، خطیب و روحانی سرشناس شیعه عربستانی بود که همچنان در بازداشت به سر می برد. علت بازداشت او مشخص نیست. پیش از او نیز حجت الاسلام شیخ کاظم العمری بازداشت و به چهار سال حبس محکوم و روانه زندان شد.

طبق بررسی های انجام شده، از سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون که زمام امور در عربستان به دست “محمد بن سلمان” ولیعهد سعودی افتاد، بر حجم بازداشت ها و اقدام های حکومت سعودی علیه شیعیان افزوده شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا