اخبارجهانجهان اسلام

هشدار سازمان “شیعه رایتس واچ” نسبت به تحویل دادن فعال شیعه عربستانی توسط دولت مراکش به آل سعود

سازمان جهانی نفی خشونت “شیعه رایتس واچ” از مراکز مرتبط با بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله با صدور بیانیه ای رسمی نسبت به تحویل دادن “حسن آلربيع فعال شیعه بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی مراکش به نیروهای امنیتی آل سعود هشدار داد.
در بخشی از این بیانیه که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید آمده: ما نسبت به احتمال بازگرداندن این فعال شیعه بازداشت شده به عربستان به شدت نگران هستیم و بر همین اساس خواستار آزادی فوری وی هستیم. ما همچنین درخواست می کنیم به او اجازه داده شود آزادانه در خاک مراکش باقی بماند و یا در صورت تمایل به وی اجازه خارج شدن از مراکش را بدهند.

گفتنی است منابع محلی از کشور مراکش هفته گذشته خبر دادند که “حسن آلربيع ” فعال شیعه عربستانی توسط نیروهای امنیتی مراکشی بازداشت شده است.

گفته می شود، برخی اخبار حاکی از آن است که در پی رایزنی های پشت پرده دستگاه امنیتی سعودی با طرف مراکشی، قرار شده این فعال شیعه تحویل حکومت آل سعود شود.

در مقابل این اقدام، حکومت سعودی مبالغ هنگفتی به دولت مراکش پرداخت خواهد کرد.

در صورت تحقق این مساله، بدون شک آل سعود این فعال سرشناس شیعه را محاکمه و احتمالا اعدام خواهد کرد زیرا نگاهی به رفتار و کردار حکومت سعودی نشان می دهد که کمترین احترامی را برای حقوق بشر قائل نیست و حتی حاضر است سر مخالفان خود را با شمشیر از بدن جدا کند و یا آنها را داخل سفارت یا کنسولگری خود با چاقو و اره تکه تکه کند.

گفتنی است “حسن آل ربيع ” که در حال حاضر ۲۷ سال سن دارد، در اعتراضات بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ فعالیت گسترده ای علیه آل سعود داشت و در آن زمان حدود ۱۶ ساله بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا