اخبارجهانجهان اسلامسوریه

برگزاری سلسله نشست هایِ مردمیِ مسئولِ روابط عمومیِ دفترِ آیت الله العظمی شیرازی در کربلا در دمشق

سید عارف نصرالله، مسئولِ روابط عمومیِ دفترِ بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، در شهر مقدس کربلا، برای انجام برخی هماهنگی ها جهت برگزاری مراسم و مناسبت های مختلف ماه رجب به خصوص ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام و شهادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها، راهی دمشق پایتخت سوریه شده است.

در همین راستا سلسله نشست هایِ مردمیِ با حضور سید عارف نصرالله در دمشق برگزار شد و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در این نشست ها، به گفتگو و تبادل نظر درباره مراسم پیش رو پرداختند.

در نشست اول که در مقر موکب اهالی کربلا برگزار شد، موضوع اصلی مورد بحث حاضرین، حمایت از عتبات عالیات و حرم ائمه اطهار علیهم السلام و اماکن مقدس و حفظ امنیت آن بود و بر لزوم زیارت این اماکن در مناسبت ها و روزهای مختلف سال تاکید شد تا به محل رجوع مناسبتی تبدیل نشوند بلکه در طول سال زائرانی به این اماکن رفت و آمد کنند و از فضای روحانی و معنوی آن بهره ببرند.

سید عارف نصرالله در این نشست خطاب به حاضرین گفت: نگذارید حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها خالی شود و فضای آن غریبانه گردد بلکه با حضور مستمر خود در این حرم مطهر، جایگاه و مقام این بانوی گرامی را همیشه ارج نهید.

وی در ادامه افزود: ای عاشقان زینب سلام الله علیها، این بانوی گرامی همیشه منتظر حضورتان در حرم خود است.

گفتنی است در این نشست مردمی، شیعیانی از عراق و سوریه و نیز زائران، موکب دارانی، هیئتی های حسینی از شهرهای مختلف حضور داشتند.

حاضرین در این نشست همچنین به نقش آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در زنده نگهداشتن مناسبت های دینی و تعظیم شعائر حسینی علیه السلام اشاره کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا