اخبارجهانسوریه

سفر زوار 10 کشور به سوریه در آستانه سالروز شهادت حضرت زینب سلام الله علیها

در آستانه سالروز شهادت حضرت زینب سلام‌الله علیها، جمعی از زائران از کشورهای مختلف به سوریه مشرف شدند و دسته‌های عزاداری از اوایل خیابان زینبیه به سوی حرم عمه سادات حرکت می‌کنند.

در سال‌های گذشته به دلیل نبود امنیت حرم‌های سوریه غریب بود و کم‌تر کسی امکان تشرف به حرم عمه سادات را داشت که از سال ۹۷ پس از نابودی داعش، امنیت در سوریه برقرار و پس از مدتی تشرف زائران کشورهای مختلف به حرم‌های حضرت زینب و رقیه سلام‌الله علیهما آغاز شد.

بر اساس گزارش متولیان حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها، علاوه بر زائران سوری، زائرانی از کشورهای ایران، عراق، لبنان، عمان، بحرین، امارات، کویت، آذربایجان، پاکستان و هند در آستانه سالروز شهادت حضرت زینب سلام‌الله در این کشور حضور دارند و خود را برای برپایی مراسم عزاداری این بانوی اسلام آماده می‌کنند.

سید عارف نصرالله، مسئول روابط عمومی دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی در شهر مقدس کربلا نيز چند روز قبل عازم شهر مقدس سوريه شد تا برخی هماهنگی های لازم برای برپايى موكب هاى خدماتى به زائران حضرت زینب کبری سلام الله علیها را انجام دهد‌.

نیمه ماه رجب سالروز شهادت حضرت زینب سلام‌ الله علیها است که به گفته متولیان عتبه زینبیه تعداد زائران عراقی مشرف شده به سوریه نسبت به زائران سایر کشورها بیش‌تر است.

این امر در حالی است که در طول هفته بیش از ۲۰ پرواز از عراق به سوریه انجام می‌شود و زائران عراقی به راحتی می‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند. اما در ایران فقط در هفته یک پرواز برای اعزام زائران به دمشق وجود دارد که آن هم فقط از مشهد است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا