اخبارجهانجهان اسلام

انتشار دین اسلام در اندونزی به فضل نوادگان امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها

“علی مختار نجابالین” فعال سیاسی اندونزیایی طی اظهاراتی مدعی شده بود که دین اسلام از طریق مسلمانان چین به اندونزی رسیده است.

در واکنش به این ادعا، فعالان اندونزیایی با انتشار مطالبی اعلام کردند که انتشار دین اسلام در اندونزی به فضل نوادگان امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها صورت گرفته است.

در همین راستا روزنامه اندونزیایی “پوپلس واین” در شماره روز یکشنبه خود به نقل از این فعالان نوشت: انتشار دین اسلام در اندونزی به فضل نوادگان امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها و نسل رسول خدا صلی الله علیه و آله صورت پذیرفت.

این فعالان افزودند: با استناد به سخن تاریخدان سرشناس “محمد اسکندر” می توان تاکید کرد که اسلام از طریق علمای سرشناس مشهور به “اولیاء نُه گانه” که از سلاله رسول خدا صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به این سرزمین وارد شده است.

این فعالان افزودند: آنها به گردن مردم اندونزی حق دارند زیرا در تغییر دینشان از هندو و بودایی به اسلام نقش داشته اند و بر همین اساس است که امروزه همه اندونزی مسلمان هستند و پر جمعیت ترین کشور اسلامی به شمار می رود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا