اخبارافغانستانجهان

گرفتن امتحان دینی از کارمندان دولت توسط ط۱لبان

از زمان روی کار آمدن ط۱لبان تاکنون بارها و بارها اقدامات و دستوراتی توسط این گروه صادر شده که خشم و اعتراض همگان را برانگیخته است.

جدید ترین اقدام ط۱لبان، گرفتن امتحان دینی از کارمندان دولت است که اما و اگرهای بسیاری را برانگیخته است.

گروه طالبان در این اواخر برنامه اخذ امتحان مسائل دینی را از کارمندان دولت در افغانستان آغاز کرده‌اند؛ امتحانی که از سوی مأموران وزارت امر به معروف و نهی از منکر این گروه گرفته می‌شود.

در آخرین مورد مأموران وزارت امر به معروف و نهی از منکر ط۱لبان از کارمندان دادستانی کل امتحان مسائل دینی گرفته‌اند.

پس از سقوط حکومت افغانستان به دست ط۱لبان، شماری از کارمندان دادستانی کل این کشور که اکنون تحت کنترل این گروه هستند، همچنان کارمند این نهاد هستند و به کار خود ادامه می‌دهند.

بسیاری از این کارمندان دارای تحصیلات عالی در رشته شرعیات و حقوق هستند و سالها در این رشته‌ها تحقیق کرده‌اند. ط۱لبان پیش از این از کارمندان وزارت معارف، معلمان، کارمندان وزارت امور خارجه، کارمندان بسیاری دیگر از ادارات دولتی افغانستان، امتحان مسائل دینی گرفته بودند.

مأموران وزارت امر به معروف و نهی از منکر ط۱لبان همچنان در ادارات دولتی به کارمندان مسائل ابتدایی دینی را زیر نام «آموزش مسائل عقیدتی و دینی» آموزش می‌دهند و اشتراک کارمندان در این آموزش‌ها اجباری است.

تحقیر کارمندان و مأموران دولت ط۱لبان در حالی از کارمندان دولت امتحان مسائل دینی می‌گیرند که آنها در خانواده‌های مسلمان به دنیا آمده‌اند، اصول و فروع دین را در خردسالی آموزش دیده‌اند و فریضه‌های دینی را به صورت مرتب انجام می‌دهند.

سئوالاتی که این گروه از مأموران دولت می‌پرسد، بسیار سئوالات ساده و ابتدایی است و هر مسلمانی آن را می‌داند؛ همانند مسائلی مربوط به نماز، وضو و تعداد کتاب‌های آسمانی.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا