اخبارجهانیمن

انتقاد سازمان جهانی نفی خشونت از مورد حمله قرار دادن روزنامه نگاران و خبرنگاران در یمن

سازمان جهانی نفی خشونت “مسلمان آزاده” با انتشار بیانیه ای نسبت به مورد حمله قرار گرفتن روزنامه نگاران و خبرنگاران در کشور یمن انتقاد کرد.

در بخشی از این بیانیه ای که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، آمده: سازمان جهانی نفی خشونت مورد حمله قرار دادن، تهدید و ترساندن روزنامه نگاران و خبرنگاران در یمن را به شدت محکوم کرده و از همه اطراف موجود در این کشور درخواست می کند که امنیت و سلامتی این فعالان رسانه ای که با هدف روشنگری و بیان حقیقت تلاش می کنند را تامین کنند.

سازمان “مسلمان آزاده” همچنین بدون نام بردن از حزب یا گروهی، خواستار آزادی فوری روزنامه نگاران و خبرنگاران ربوده شده در پرونده های مختلف شد و بر لزوم پایان یافتن شیوه و روش بستن دهان فعالان رسانه ای تاکید کرد و چنین رفتاری را اقدامی “خطرناک” علیه افرادی که برای بهبود وضعیت کشور تلاش می کنند، توصیف کرد.

همچنین سازمان جهانی نفی خشونت در این بیانیه آورده: عملیات مورد هدف قرار دادن فعالان رسانه ای، بر اساس همه قوانین بین المللی، جنایت به شمار می رود و عاملان محلی یا بین المللی چنین جنایت هایی را دیر یا زود در برابر ترازوی قانون قرار خواهد داد زیرا اثر چنین جنایت های بین المللی هیچ گاه ناپدید نمی شود، حتی اگر هم زمان بگذرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا