اخبارجهانجهان اسلام

گزارش استاد دانشگاه آمریکا درباره نسل کشی اویغورها توسط دولت چین

هر چه زمان می گذرد، ظلم و ستم، اذیت و آزار، شکنجه و قتل مسلمانان اویغور در غرب چین افزایش می یابد، گزارش های منتشر شده در مورد این اقدام های ضد بشری نیز بیش از پیش منتشر می شود.

در همین راستا یک استاد دانشگاه آمریکایی با انتشار گزارشی مفصل، نگاهی کلی به پدیده نسل کشی اویغورها توسط دولت مرکزی چین انداخته است.

مجله آمریکایی “فوزن اِفِیرز” در شماره اخیر خود مقاله ای به قلم “جیمز میلوراد” استاد رشته تاریخ دانشگاه “جورج تاون” منتشر کرد و در آن، نگاهی متفاوت به موضوع نسل کشی مسلمانان اویغور در اقلیم مسلمان نشین “سین کیانگ” در غرب چین انداخت‌.

 او در این مقاله، به سکوت بسیاری از کشورهای جهان و نهادها و سازمان های بین المللی اشاره کرد و ضمن انتقاد از این سکوت، خواستار پرداختن جدی به این نسل کشی شد.

“جیمز میلوراد” در مقاله خود افزود: طبق بررسی های انجام شده، جنایت علیه قوم اویغور از سال ها پیش آغاز شده اما از سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد، گاهی اخبار و گزارش هایی در این مورد منتشر شده و به گوش همگان رسیده است.

او ادامه داد: شرح حال زندگی اویغورها، داستان های وحشتناکی است که به دلیل خفقان، حتی گاهی به گوش نزدیک ترین افراد آنها هم نمی رسد.

این استاد دانشگاه آمریکا، همچنین گفت: البته از سال ۲۰۱۸ به بعد، تحقیقات و بررسی های گسترده ای در این زمینه آغاز شده و منطقه ترکستان شرقی، زیر ذره بین قرار گرفت. تحقیقات نشان داد که دولت مرکزی چین بسیاری از افراد را به بهانه های مختلف بازداشت کرده و در پادگان های نظامی زندانی می کند.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده بین یک تا دو میلیون نفر اینگونه زندانی شده اند و زیر بدترین شکنجه ها قرار گرفته اند. به زنان زندانی هم قرص های ضد بارداری خورانده می شود تا نسل اویغورها از بین برود. زندانیان حتی از خواب طبیعی محروم هستند‌.

او ادامه داد: بعد از پیگیری های زیاد و فشارهای مختلف، برخی مقام های مسئول محلی به وقوع برخی جنایت ها اعتراف کردند اما مقابله با این افراد را با هدف جلوگیری از انتشار افراط گرایی عنوان کردند.

در همین حال مقام های مختلف حزب کمونیست حاکم در چین در اظهار نظرهای مختلفی، وقوع این جنایت ها را انکار و تکذیب کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا