اخباربحرینجهان

هشدار احزاب شیعی نسبت به کوتاهی جامعه بین‌الملل درباره سرنوشت زندانیان سیاسی بحرین

برخی احزاب سیاسی شیعی در بحرین، تخلفات علیه زندانیان سیاسی در این کشور را نقض حقوق بشر برشمرده و جامعه بین‌المللی را به دلیل سکوت در برابر آن شریک در جنایت های آل خلیفه توصیف کردند.

این احزاب، در واکنش به اخبار حاکی از شکنجه و نقض حقوق بشر زندانیان سیاسی در مقطع اخیر در زندان‌های آل خلیفه تأکید کردند که آنچه بر سر زندانیان سیاسی در زندان‌های آل خلیفه می‌آید، جرم است و جان آنها را تهدید می‌کند.

این احزاب شیعی تأکید کرد که صداهای ضبط شده از ده‌ها زندانی سیاسی در زندان‌های بحرین حاکی از شرایط سخت و بدی است که در آن به سر می‌برند.

آنها افزودند: آنچه زندانیان سیاسی در معرض آن قرار گرفته‌اند، جرم و تهدیدی برای جان این سیاستمدارانی است که در زندان‌های بحرین به سر می‌برند؛ در حالی که برخورد تلافی‌جویانه با زندانیان در خصوص غذا، وضعیت بهداشت و سلامت و نیازهای اساسی آنها جایز نیست.

محرومیت از آب، درمان، وسایل گرمایشی، دارو، دیدن آفتاب، ارتباط عادی با خانواده و سایر شرایط غیر انسانی جرم و تعرض سیستماتیک به جان زندانیان سیاسی است، زیرا این زندانیان به دلایل انسانی، حقوقی، سیاسی و مسائل مربوط به آزادی‌های عمومی بازداشت شدند.

این احزاب در پایان افزودند: چشم‌پوشی نسبت به آنچه در بحرین می‌گذرد و نادیده گرفتن تمامی تخلفات و جنایت ها علیه حقوق بشر توسط همه کشورهای غربی و طرف‌های حامی آل خلیفه غیر قابل قبول و شراکت در این جرایم است و از همین رو بی‌تفاوتی برخی کشورها و طرف‌های بین‌المللی در مسائل حقوق بشری و آزادی‌ها جای سؤال دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا