اخبارافغانستانجهان

دستکم 104 شهروند افغانستانی بر اثر سرما و یخبندان جان باختند

طالبان افغانستان در تازه ترین آمار از شمار جانباختگان ناشی از برف و کولاک و سرمای کم سابقه در افغانستان اعلام کردند که تا کنون دست کم ۱۰۴ نفر بر اثر سرما در مناطق مختلف این کشور جان خود را از دست داده اند و دهها خانه نیز زیر برف بر سر خانواده ها آوار شده است.

همچنین دهها هزار راس دام و طیورِمردمِ سرما زده ى افغانستان که نقش حیاتی در امرار معاش این مردم فقیر دارد، بر اثر شدت سرما تلف شده است.

بیشترین تلفات و خسارات وارده بر مردم در ولایت‌های جوزجان، سرپل، فاریاب، بدخشان، نیمروز و بادغیس گزارش شده‌ است.

۲۸ کشور غربی عضو ناتو به بهانه نجات مردم افغانستان به این کشور حمله کردند ، ۲۰ سال این کشور را اشغال کردند و منابع عظیمی از این کشور به غارت بردند و نهایتا هم یک سال و نیم پیش بدون اینکه حتی ذره ای امنیت و توسعه برای افغان ها برجا بگذارند، ویرانه ای تحویل مردم این کشور دادند و آنها را در اوج مظلومیت، فقر، ناامنی و بی سر و سامانی تحت اشغال گروه تندروی طالبان رها کردند و رفتند.

امروز که افغانستانى ها برای نجات از سرما و گرسنگی چشم به دست کمک جهانیان دوخته اند و فریاد کمک سر می دهند، گوش ناتو گویا دیگر صدای افغانستانى ها را نمی شنود.

مردم افغانستان در شرایطی با فقر، کمبود بحرانی و کشنده سوخت و تجهیزات زمستانی مواجه هستند که میلیاردها دلار از پول مردم این کشور نزد آمریکا بلوکه شده و اجازه دسترسی به آنرا ندارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا