اخبارجهانجهان اسلام

برگزاری سمینار نقش مرجعیت در عصر غیبت در کشور عراق

مرکز اندیشه اسلامیِ اهل البیت علیهم السلام، از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله در شهر بغداد پایتخت عراق است.

این مرکز فرهنگی در جدید ترین فعالیت خود، سیمناری علمی تحت عنوان “نقش مرجعیت در عصر غیبت” با حضور حجت الاسلام و المسلمین شیخ جلال معاش، وکیل آیت الله العظمی شیرازی دام ظله، برگزار کرد.

در این سمینار که با حضور ده ها تن از علما، فضلا، خطبا، فقها، طلاب علوم دینی، شخصیت های علمی و فرهنگی و نیز شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین معاش، در ابتدای سخنان خود بخشی از دعای جامعه کبیره را خوانده و ضمن شرح دادن آن، بر لزوم تمسک و پایندی جامعه عراق به مراجع دینی تاکید کرد.

وی در ادامه اظهارات خود به نقش مرجعیت دینی در حفظ مذهب شیعه در جهان اشاره کرد و گفت: مراجع دینی، حلقه وصل بین امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه شیعیان و عموم بشریت هستند.

حجت الاسلام معاش همچنین گفت: در دوره های مختلف تاریخی، گروه های انحرافی زیادی به وجود آمده اند که اگر مراجع عظام تقلید وجود نداشتند، ممکن بود که این گروه ها، باعث انحراف فکری در شیعیان شوند اما به لطف مراجع، توطئه منحرفین خنثی شده است.

وکیل آیت الله العظمی شیرازی در ادامه به برخی رهنمودها و سخنان معظم له درباره لزوم فراگیری علم و معرفت، اشاره کرد و به تبیین آنها پرداخت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا