اخبارجهانلبنان

هشدار سازمان ملل درباره ناامنی غذایی در لبنان در ماه‌های آینده

لبنان به رغم همه زیبایی هایش، اما یکی از کشورهای نسبتا فقیر در خاورمیانه به شمار می رود و روز به روز وضعیت اقتصادی در این کشور وخیم تر می شود.

در همین راستا سازمان ملل متحد هشدار داد در ماه های آینده، این کشور شاهد نا امنی غذایی گسترده ای خواهد بود.

دفتر سخنگوی سازمان ملل، اعلام کرد در حال حاضر حدود دو میلیون نفر در لبنان از جمله ۱.۲۹ میلیون شهروند لبنانی و ۷۰۰ هزار مهاجر سوری با ناامنی غذایی مواجه هستند.

این آمار بر اساس نخستین گزارش تحلیلی از ناامنی غذایی حاد لبنان است که از سوی سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) و برنامه جهانی غذا تهیه شده است.

سازمان ملل پیش بینی کرده وضعیت لبنان از نظر ناامنی غذایی در ماه های آینده بدتر خواهد شد.

بر اساس گزارش های سازمان ملل، کاهش ارزش ارز ملی لبنان، لغو یارانه ها و افزایش هزینه های زندگی مانع از دستیابی خانواده ها به غذای کافی و سایر نیازهای اولیه روزانه می شود.

سازمان ملل هشدار می دهد که بدون اقدام فوری، عواقب این شرایط برای سلامت و رفاه جمعیت های آسیب پذیر لبنان شدید خواهد بود.

پیش از این، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، برنامه جهانی غذا و یونیسف در بیانیه مشترکی اعلام کردند: به دلیل بدترین بحران اقتصادی لبنان در دهه‌های اخیر، درحال حاضر ۹۰ % از پناهجویان سوری در این کشور برای ادامه زندگی خود به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

این سازمانها اعلام کردند: نتایج اولیه ارزیابی آسیب پذیری پناهجویان سوری در لبنان برای سال ۲۰۲۲ حاکی از وخامت شدید و فزاینده شرایط زندگی آنها است به گونه ای که این آوارگان اکنون حتی برای تامین نیازهای اولیه زندگی نیز با مشکل مواجه هستند و برای زنده ماندن به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

به گفته عبدالله الوردات، مدیر برنامه جهانی غذا در لبنان، سطح امنیت غذایی در میان پناهندگان در لبنان بسیار نگران کننده است..

وی افزود: به لطف حمایت سخاوتمندانه حامیان این برنامه، برنامه جهانی غذا قادر است حمایتها و کمکهای مورد نیاز یک نفر از هر سه نفر متقاضی را فراهم کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا