اخباراروپاایرانجهانجهان اسلام

از استعفای وکلای نظام ولایت فقیه در انگلستان تا بسته شدن مراکز اسلامی وابسته به آن

در پی اعتراض های مردم ایران در سراسر جهان با شعار زن، زندگی، آزادی، عده ای از ایرانیان ساکن انگلستان خواستار تعطیلی نهادهای مرتبط با نظام ولایت فقیه در کشور انگلستان شدند.

معترضان تا جایی این موضوع را دنبال کردند که برای اولین بار، تعطیلی دفتر نمایندگی نظام ولايت فقيه در لندن توسط نمایندگان مجلس عوام بریتانیا مطرح شد و الیسیا کرنز، رئییس کمیسیون روابط خارجی پارلمان بریتانیا، در مصاحبه با رسانه‌های انگلستان خواستار تعطیلی مرکز اسلامی نظام ولايت فقيه در لندن شد.

از طرفی دیگر و بنا بر اخبار رسیده، هاشم موسوی رییس سابق مرکز اسلامی لندن و یکی از مسئولان بنیاد خیریه ی مرتبط با این مرکز نیز از سمت های خود استعفا کرده است.

همچنین سعیدرضا عاملی هم چند روز قبل از سمت خود به عنوان یکی از مدیران کمیسیون مرکز اسلامی لندن استعفا داده است.

البته چندی قبل هم اقدام مشابهی در کشور آلمان انجام شد و روزنامه آلمانی بیلد نوشت که سلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی هامبورگ، داوطلبانه خاک آلمان را ترک کرد و به این وسیله، مانع از بازداشت و اخراج خود از این کشور شد.

اما دولت آلمان تاکید داشت که، به نوشته این نشریه، «ملای مسئول ترویج نفرت» نباید در آلمان بماند.

بنا به آنچه اعلام شده دلیل اخراج سلیمان موسوی فر از آلمان «نزدیکی به حزب‌الله و اقدام برای تامین مالی تروریسم» بوده است.

البته هر چند که مرکز اسلامی آلمان تاکید داشت که درگیر موضوعات سیاسی نیست و فقط به فعالیت مذهبی اشتغال دارد اما به نوشته نشریه بیلد، «مقامات امنیتی تردید نداشتند که این مرکز در واقع مجری برنامه‌های سفارت نظام ولایت فقیه در آلمان است.»

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا