اخباربحرینجهان

انتقاد از حکومت بحرین بخاطر پایمال کردن حقوق ۱۴ زندانی سیاسی

کشور بحرین به رغم وسعت و جمعیت کمش، اما یکی از بیشترین زندانیان سیاسی را نسبت به جمعیتش در خود جای داده و بدترین رفتار، اقدام و عملکرد را نسبت به زندانیان دارد.

در همین راستا سازمان ADHRB با انتشار بیانیه ای حکومت بحرین را بخاطر پایمال کردن حقوق ۱۴ زندانی سیاسی مورد انتقاد شدید قرار داد.

باز هم اخبار رفتار حکومت بحرین با زندانیانِ سیاسی این کشور، در راس اخبار برخی رسانه های عربی قرار گرفت.

این رسانه ها با انتشار گزارشی فاش کردند از ۱۰ آگوست ۲۰۲۲ میلادی تاکنون، نیروهای امنیتی حکومت بحرین، ۱۴ زندانی سیاسی را در سلول های انفرادی زندان “جو” قرار داده و ارتباط آنان را به طور کامل با بیرون زندان قطع کرده است.

این گزارش افزود: به این زندانیان اجازه داده نمی شود از حقوق طبیعی و قانونی خود برخوردار باشند. حتی اجازه تماس یا دیدار با خانواده هایشان به آنان داده نشده است. این یعنی پایمال کردن حقوق اولیه بشر.

خانواده های این زندانیان در گفتگوهای مختلفی همگی از سرنوشت زندانی خود اعلام نگرانی کرده اند. 

حالا سازمان ADHRB که در زمینه دفاع از حقوق بشر زندانیان فعالیت می کند با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد شدید از حکومت بحرین بخاطر این رفتار ضد انسانی، نگرانی شدید خود از سرنوشت این ۱۴ زندانی سیاسی را اعلام کرده است.

در این بیانیه همچنین از سکوت برخی کشورها و سازمان های بین المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر و حقوق زندانیان هستند، در برابر این گونه رفتارهای حکومت بحرین، به شدت انتقاد شده است.

سازمان ADHRB همچنین در بیانیه خود خواستار آغاز تحقیقات مستقل بین المللی درباره این موضوع شده به ویژه اینکه طبق برخی اطلاعات و مدارک بدست آمده، مشخص شده این زندانیان سیاسی، زیر شدید ترین انواع شکنجه هم قرار می گیرند.

این سازمان در ادامه، در پنجاه و یکمین دوره ى نشستِ کمیته ى حقوق بشر سازمان ملل متحد خطاب به شرکت کنندگان، خواهان رسیدگی به این موضوع ذیل بند چهارم قانون حقوق بشر سازمان ملل متحد شد.

سازمان ADHRB در بیانیه خود اعلام کرد که همه اعتراف های گرفته شده از این ۱۴ زندانی سیاسی، زیر شکنجه بدنی و روحی – روانی بوده لذا به هیچ وجه قابل استناد نیست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا